Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mladý majitel SUV Lamborghini zbavil auto katalyzátorů, teď likviduje ušní bubínky
27.12.2019 | Mirek Mazal
Za normálních okolností má tohle auto přeplňovaný motor, katalyzátor a filtr pevných částic, takže zvukem neohromí. Když ale všechno za turby odstraníte, auto je rázem slyšet na kilometry daleko.
Součástí zážitku z jízdy výkonným autem je výrazný zvuk motoru, respektive jeho výfuku. Do kategorie automobilové symfonie v žádném případě nepatří umělá imitace burácení pohonného ústrojí, o to víc je v dnešní době cennější faktické rachocení plnotučného agregátu. Příkladem úžasného řvouna je Lamborghini Urus, ovšem ne ve své sériové podobě.
Moderní přeplňování ubralo na syrovosti zvukového projevu současných aut, přesto malé děti mohou mít ze čtyřlitrového osmiválce se dvěma turbodmychadly strach. Stačí se nebát pozměnit jeho sériovou podobu a vytočená jednotka o výkonu 650 koní (478 kW) může být rázem slyšet na kilometry daleko.
Mladý majitel Urusu se nezalekl razantnější změny a nechal firmu Innotech Performance Exhaust „říznout” do svého Lamborghini. Ze sériové bestie tak vytvořit snad až hygienicky závadný automobil - upravený Urus nyní střílí tak hlasitě, že prý ničí tunely a likviduje ušní bubínky. To bude jistě hyperbola, před autem ale dost možná skutečně prchají lidé v širokém okolí.
Místy až nesnesitelný rachot za žlutým Urusem vznikl odstraněním katalyzátorů a filtru pevných částic, zásadní přestavba vylučuje jakékoliv ohledy na platné limity hluku. Tvůrci nejhlasitějšího Lamborghini ponechali řidiči možnost ovládat elektromechanické klapky, což dovoluje ručně diktovat hlasitost průchodného systému. Podle natočeného záznamu jízdy to ale vypadá na volbu mezi hodně hlasitým nastavením a extrémním řevem, nic tiššího neexistuje. Však se na to podívejte, vlastně si to hlavně poslechněte sami.










Nepřeslechnutelný Urus bez katalyzátorů může být až obtěžující součást veřejného provozu, mladému majiteli několika auta značky ale zjevně imponuje
Zdroj: SOL - Supercars of London@Youtube
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
dnesDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Je ochotna zrušit cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 7 hodinamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 8 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 10 hodinamiGM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
před 11 hodinamiMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.12. 20:12 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.12. 14:54 - pavproch
- Politický koutek 04.12. 12:30 - Stepan
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry