Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition
24.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský skoro-supersport nenabízí ani působivou jízdní dynamiku, ani výrazně přitažlivý design. Jeho výroba tak bude v září ukončena.
O malosériové japonské automobilce Mitsuoka jsme se v minulosti příliš nezmiňovali. To ale svým způsobem není překvapivé, neboť produkce je zaměřena pouze na domácí trh. Imitovat má přitom hlavně britské vozy 50. a 60. let minulého století, mimo to ovšem značka v roce 2001 přišla se studií sportovního vozu Orochi. Ta nakonec o pět let později zamířila do prodeje, i přes extravagantní design však svého majitele vždy našlo přibližně sto exemplářů ročně. Asi bychom se proto neměli divit, že automobilka přistoupila k ukončení výroby.
K tomu má dojít v září, do té doby by ovšem mělo vzniknout ještě osm exemplářů série Final Edition. Pět z nich se přitom pochlubí purpurovým lakem Fuyoru, zatímco ve třech případech můžeme počítat se světlejším odstínem zvaným Gold Pearl. Všechny limitované modely pak bude zvenčí zdobit přední spoiler, dvoudílné zadní křídlo a 19palcová litá kola, zatímco dovnitř se nastěhuje dvoubarevná kůže, Alcantara a metalické doplňky.
Po stránce mechanické však již ke změnám nedošlo, což je opravdu na škodu. Přestože totiž 3,3litrový motor V6 produkuje 233 koní a 328 Nm točivého momentu, v kombinaci s pětistupňovým automatem a ne zrovna nízkou hmotností 1 580 kilogramů nelze počítat zrovna s působivou jízdní dynamikou. Akceleraci z klidu na stovku firma raději neudává, nejvyšší rychlost činí jen (typicky japonsky) omezených 180 km/h.
Po stránce cenové pak každý exemplář limitované edice vychází na 12 700 000 yenů (cca 2 464 000 Kč), což oproti standardu oceněnému na 10 500 000 JPY (2,037 milionu korun) představuje výraznější nárůst. Nepochybujeme však o tom, že těch pár excentriků se najde. Zvláště, když další příležitost již nedostanou.












Nepříliš přesvědčivý vzhled japonského Mitsuoku Orochi doprovází horší jízdní dynamika. Není proto divu, že vůz ve výrobě končí
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 6 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 7 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 8 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 10 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB