Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsuoka Orochi: ošklivý sporťák končí, rozloučí se modelem Final Edition
24.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský skoro-supersport nenabízí ani působivou jízdní dynamiku, ani výrazně přitažlivý design. Jeho výroba tak bude v září ukončena.
O malosériové japonské automobilce Mitsuoka jsme se v minulosti příliš nezmiňovali. To ale svým způsobem není překvapivé, neboť produkce je zaměřena pouze na domácí trh. Imitovat má přitom hlavně britské vozy 50. a 60. let minulého století, mimo to ovšem značka v roce 2001 přišla se studií sportovního vozu Orochi. Ta nakonec o pět let později zamířila do prodeje, i přes extravagantní design však svého majitele vždy našlo přibližně sto exemplářů ročně. Asi bychom se proto neměli divit, že automobilka přistoupila k ukončení výroby.
K tomu má dojít v září, do té doby by ovšem mělo vzniknout ještě osm exemplářů série Final Edition. Pět z nich se přitom pochlubí purpurovým lakem Fuyoru, zatímco ve třech případech můžeme počítat se světlejším odstínem zvaným Gold Pearl. Všechny limitované modely pak bude zvenčí zdobit přední spoiler, dvoudílné zadní křídlo a 19palcová litá kola, zatímco dovnitř se nastěhuje dvoubarevná kůže, Alcantara a metalické doplňky.
Po stránce mechanické však již ke změnám nedošlo, což je opravdu na škodu. Přestože totiž 3,3litrový motor V6 produkuje 233 koní a 328 Nm točivého momentu, v kombinaci s pětistupňovým automatem a ne zrovna nízkou hmotností 1 580 kilogramů nelze počítat zrovna s působivou jízdní dynamikou. Akceleraci z klidu na stovku firma raději neudává, nejvyšší rychlost činí jen (typicky japonsky) omezených 180 km/h.
Po stránce cenové pak každý exemplář limitované edice vychází na 12 700 000 yenů (cca 2 464 000 Kč), což oproti standardu oceněnému na 10 500 000 JPY (2,037 milionu korun) představuje výraznější nárůst. Nepochybujeme však o tom, že těch pár excentriků se najde. Zvláště, když další příležitost již nedostanou.
Nepříliš přesvědčivý vzhled japonského Mitsuoku Orochi doprovází horší jízdní dynamika. Není proto divu, že vůz ve výrobě končí
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie