Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi ASX 2013: české ceny faceliftu startují na 360 tisících, za předokolku 1,6
14.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský crossover lze spřáhnout také s dieselem a systémem 4x4, platit však budete 575 000 Kč. Již tak slušná výbava se ale dočká značného rozšíření.
Pokud přijde řeč na transparentnost a přehlednost oficiálních ceníků, pak japonské značky jednoznačně válcují ty evropské (zvláště francouzské, kdy Renault Fluence má hned tři ceny, zatímco u Citroënu vám nově vrací peníze zpátky). Za příklad bychom přitom mohli považovat faceliftované Mitsubishi ASX, které v těchto dnech přichází na český trh. K mání je totiž pouze s jedním benzinovým a jedním dieselovým motorem, s nimiž přicházejí vždy tři a tři výbavy. Seznam příplatkové výbavy pak tvoří jen pět položek, přičemž ceny jsou pro všechny úrovně výbavy i obě motorizace shodné. Snadněji se tak k výsledné ceně snad ani nelze dostat.
Než se ovšem naplno ponoříme do jednotlivých položek výbav, připomeňme si, jakým změnám se japonský crossover podrobil. Přičemž ani v tomto případě nebude k jejich popisu nutné studium raketových věd. Nové jsou totiž jen nárazníky a středová konzole, zatímco zadní náprava doznala lehkého přepracování. Zbytek však již spočívá pouze v nových barvách, textiliích a odlišném tlačítku volby pohonu všech kol AWC.
Samotný systém 4x4 je pak pro další zjednodušení vyhrazen jen dieselovému motoru 1,8 DI-D o výkonu 150 koní, zatímco benzinový agregát 1,6 MIVEC pro změnu přenáší svých 117 koní jen na přední nápravu. I proto se natolik liší ceny základních modelů, které v případě zážehového motoru startují na sumě 360 tisíc korun, zatímco diesel vychází na 575 000 Kč.
Druhým důvodem rozdílu mezi cenami je také fakt, že za 360 tisíc si pořizujete výbavu Inform, která se musí obejít třeba bez dešťového a světelného senzoru, tempomatu nebo litých kol. Stačí však dorovnat 40 tisíc na výbavu Invite, na které startuje diesel, a rázem tyto prvky získáváte společně s audio systémem se šesti reproduktory či systémem start/stop. Pro benzin nejvyšší (pro diesel prostřední) úroveň výbavy Intense pak již mění lité šestnáctky za sedmnáctky a přidává zadní parkovací senzory, zatmavená okna, xenony nebo hlasové ovládání. S motorem 1,6 MIVEC vás přitom vyjde na slušných 460 000 Kč, za diesel ovšem budete muset zaplatit 636 000 Kč. Přičemž pokud vám to nestačí, máte na výběr ještě dvojí volbu.
Jednak můžete sáhnout po zmiňovaných příplatcích, kterými jsou lepší audio systémy s navigací (od 26 912 Kč do 36 794 Kč), metalický nebo perleťový lak (14 000 Kč) a sada pro zvětšení objemu zavazadlového prostoru ze 442 litrů na 488 l (3 890 Kč). Mimo to je ovšem u dieselu možné zvolit výbavu Instyle+, kdy kromě navigace můžete počítat také s panoramatickou střechou. Platit v takovém případě budete 747 000 Kč.
Veškeré podrobnosti nabízí oficiální ceník, který je pro zjednodušení rozdělen na dvě části - benzinovou (PDF 720 kB) a dieselovou (PDF 411 kB). Jedinou v nich neuvedenou položkou je přitom možnost přestavby modelu 1,6 MIVEC na LPG. Tato sada vás přitom vyjde na 31 900 Kč, přičemž záruka výrobce zůstává nadále zachována. Dojezd by se ale měl navýšit až o 550 km.
Faceliftované Mitsubishi ASX je na českém trhu k mání se dvěma motorizacemi. Levnější diesel startuje na 360 tisících, za diesel dáte minimálně 575 000 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva