Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mini One First 5D: Mini honí prodeje lácí, i základní pětidvířko má tříválec a 75 koní
20.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní pohonná jednotka srazí cenu na nějakých 440 tisíc korun. Počítat v tu chvíli můžete se 13,4sekundovým sprintem a 5,2litrovou spotřebou.
Nová generace britsko-německého Mini sice už není tak vyhraněná jako její předchůdci, uspokojit ale dokáže i náročnější uživatele. Ti však musejí sáhnout opravdu hluboko do kapsy, však takový námi testovaný Cooper S vychází bez příplatků na minimálně 629 200 Kč, což za stylový doplněk není mnoho. Pokud však na vůz budeme pohlížet jako na běžné třídvířko s nepříliš velkým zavazadlovým prostorem, pak jde o horentní sumu, kterou neospravedlní ani diskotéka zprostředkovaná diodami naskládanými okolo středového displeje.
Jelikož navíc novinka dorazila prakticky s tím samým designem jako předchozí generace, nemůžeme se divit jistému „přejedení“ zákazníků. Mini tak kupodivu musí čelit jejich odlivu, což se snaží zvrátit různými pobídkami. Loni v létě jsme tak mohli zmínit příchod verze One First, která si pod kapotu nastěhovala 1,2litrový tříválec o výkonu 75 koní. To samozřejmě není mnoho, což se projevilo i na dynamice. Na druhou stranu však za takto vybavené třídvířko platíte 416 000 Kč namísto sumy 465 400 Kč, za níž je k mání verze naladěná na 102 koní.
Stejný agregát se od března letošního roku nastěhuje také pod kapotu pětidveřové verze, přičemž očekávat v takovou chvíli můžeme ještě horší dynamiku. Stovku totiž Mini One First zdolá až za 13,4 sekundy. Zároveň má ovšem spotřebu srazit na 5,2 l/100 km. Kromě toho se dá počítat rovněž s nižší cenou, která zřejmě bude reflektovat strategii použitou u třídvířka. Pokud tedy za nejlevnější praktičtější model nyní dáte 488 800 Kč, po odečtení rozdílu 49 400 Kč byste se měli dostat necelých 440 tisíc korun.
Zatím nemůžeme potvrdit, že cena skutečně taková bude. Jisté ovšem je, že oněch 75 koní a 150 Nm točivého momentu bude na přední kola přenášet nově vyvinutá šestistupňová manuální převodovka. Ve výbavě lze pak počítat s klimatizací, úchyty Isofix, kontrolou tlaku v pneumatikách nebo se standardním žlutým lakem Volcanic Orange.
Také pětidveřové Mini bude letos k mání ve verzi One First. Ta má pod kapotou 1,2litrový benzinový tříválec, který produkuje pouhých 75 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva