Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes v Las Vegas ukázal, jak úžasně vypadají auta dělající na silnici tankovou otočkou, pak zakázal lidem ji dělat
11.1.2024 | Petr Prokopec
To je panečku marketing. Nejprve lidi nalákáte a ukážete jim, jak úžasně vypadá nová funkce chystaného auta použitá na silnici, pak ale řeknete, že na silnici se používat stejně nesmí. Tak k čemu ji pak propagovat? Na druhou stranu, zákaz Mercedesu zákazníci vážně brát nemusí.
Posledních pár let si říkám, zda ve vedení Mercedesu ještě pracuje někdo soudný. A při pohledu na doplňkovou akci, která proběhla v Las Vegas u příležitosti veletrhu spotřební elektroniky CES, docházím znovu k zamítavé odpovědi. Třícípá hvězda totiž na uzavřenou sekci jednoho z tamních proslulých bulvárů poslala čtveřici chystaných G-Wagenů s elektrickým pohonem, který jim umožňuje provést tzv. tankovou otočku. Tedy otočit se prakticky na pětníku díky protiběžnému pohybu kol na každé straně vozu.
Vypadá to úžasně a nejde jen o show - taková věc se může v provozu hodit, však kolikrát se kdo potřeboval otočit s velkým autem na omezeném prostoru. Prostě to umí nalákat, hned po prezentaci této funkce ale automobilka výslovně oznámila, že ji lidé nesmí používat na veřejných komunikacích. Tak proč si pak takovou věc pořizovat? Má-li to být do terénu, pak měl Mercedes celou věc prezentovat právě v něm.
Je navíc otázkou, co přesně Mercedes čeká, že zákazníci udělají. Poslechnou ho? Vždyť celá řada majitelů třídy G v terénu nikdy nebyla. O elektrické provedení pak mnozí mají zájem jen kvůli tomuto triku. Nyní by jej ale neměli používat? A co se stane, pokud tak učiní? Značka jim danou funkci uzamkne? Nebo snad na ně pošle policii? Či dá rovnou pokyn bateriovému paketu, aby explodoval? Nejspíše nic z toho se nestane, ono varování je zde spíše jen jako úlitba úřadům.
A i kdyby nic z toho Mercedes udělat nechtěl, je absurdní, že možnosti vozu takto prezentuje. Však o tankové otočce mnozí jistě nikdy neslyšeli. A pokud ano, nejspíše by je ani nenapadlo ji používat tímto způsobem. Po shlédnutí německého kvarteta ale takové touhy jen vzrostou, zvláště když je patrné, že nic se nestalo ani vozům, ani vozovce. U Mercedesu ale zjevně o tom, že zakázané ovoce chutná nejlépe, v životě neslyšeli.
Lze přitom jen dodat, že tzv. G-Turn lze aktivovat stiskem tlačítka na palubní desce. Poté již řidiči stačí jen zatáhnout za příslušné pádlo řazení na volantu. Zvolit si pak může úhel otočení, tedy nikoli jen nejsmysluplnějších 180 stupňů, ale cokoli mezi 90 a 720. Něco takového se v terénu jistě hodí, pokud se dostanete třeba do úzké rokliny končící prudkým záhybem. Přesto je ale jisté, že majitelé spíše budou využívat otočku kolem své osy, a to na asfaltu a pro parádu, zákazu značky navzdory.
Třícípá hvězda poslala na lasvegaský bulvár čtveřici elektrických G-Wagenů, aby provedly tankovou otočku. Zároveň oznámila, že na veřejných komunikacích tento trik lidé nesmí provádět. Vrchol absurdity? Nejspíš ještě ne, ale blížíme se k němu. Foto: Mercedes-Benz
The G-Turn* in Vegas? The iconic #GClass is going all-electric & ready to set new benchmarks. #CES2024
— Mercedes-Benz USA (@MercedesBenzUSA) January 10, 2024
*G-Turn must not be used on public roads. This stunt was performed by professional drivers on a closed road with support from local police & special preparation of the road. pic.twitter.com/bam71c17aZ
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 2 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva