Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste

Mercedes prodlouží smlouvu s Magna Steyr na produkci vozů třídy G. Kanadsko-rakouská nadnárodní společnost ale musí snížit výrobní náklady.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste

9.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mercedes prodlouží smlouvu s Magna Steyr na produkci vozů třídy G. Kanadsko-rakouská nadnárodní společnost ale musí snížit výrobní náklady.

Říká se, že nukleární konflikt by přežili pouze švábi a Mercedesy třídy G, akorát životaschopnost jednoho německého produktu je poněkud větší než jednoho brouka. Ani s celou generací Géčka to ale momentálně nevypadá špatně. Vůz představený v roce 1979 především pro potřeby domácí armády má nově zajištěnou budoucnost až do roku 2020.

Současná smlouva německého koncernu Daimler s nadnárodní společností Magna Steyer, která třídu G vyrábí od počátku věků, měla platit do roku 2016. Mercedes ale poslední dobou zaznamenává zvýšenou poptávku, a proto pochopitelně přemýšlí, jak ji uspokojit nejen dnes, ale také do budoucnosti. Podle internetových stránek automobilwoche.de je pokerová hra obou firem u konce a nyní stojí před podpisem nového kontraktu zaručujícího přežití G-Klasse minimálně do konce tohoto desetiletí.

Jednání se ovšem neobešla bez nepříjemných třecích ploch. Mercedes se snažil utáhnout šroubek výrobním nákladům a argumentoval zvýšením odebraných aut na 8 500 kusů ročně a v příštích letech díky armádním zakázkám dokonce až na 10 tisíc jednotek za rok. Hrozilo přitom, že výrobu přesune do své nové fabriky v Maďarsku, ale podle dostupných informací Magna ustoupila. Pomůže si přitom nákupem bývalé továrny Daewoo ve Varšavě, která kdysi patřila domácí značce FSO a momentálně náleží koncernu GM a polskému státu.

Nejpravděpodobnější scénář říká, že Magna přesune výrobu modelů Mini Countryman a Infiniti do Polska a Mercedes G zůstane (jako vlajková loď výrobce a dodavatele komponentů pro automobilový průmysl) v evropské centrále ve Štýrském Hradci.


Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 1 - Mercedes G Edition Select 01Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 2 - Mercedes G Edition Select 02Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 3 - Mercedes G Edition Select 03Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 4 - Mercedes G Edition Select 04Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 5 - Mercedes G Edition Select 05Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 6 - Mercedes G Edition Select 06Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 7 - Mercedes G Edition Select 07Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 8 - Mercedes G Edition Select 08Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 9 - Mercedes G Edition Select 09Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 10 - Mercedes G Edition Select 10Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 11 - Mercedes G Edition Select 11Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 12 - Mercedes G Edition Select 12Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 13 - mercedes_benz_g_klasse_30jaar_05 Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 14 - 30_Years_GWagen_30PURMercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste - 15 - 30_Years_GWagen_Armored
Géčko má zajištěnou budoucnost minimálně do roku 2020 a s ohledem a neveselé scénáře příštích let bude možná ještě populárnější

Zdroj: automobilwoche.de

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.