Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes třídy G tu s námi bude nejméně do roku 2020, poptávka po něm roste
9.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes prodlouží smlouvu s Magna Steyr na produkci vozů třídy G. Kanadsko-rakouská nadnárodní společnost ale musí snížit výrobní náklady.
Říká se, že nukleární konflikt by přežili pouze švábi a Mercedesy třídy G, akorát životaschopnost jednoho německého produktu je poněkud větší než jednoho brouka. Ani s celou generací Géčka to ale momentálně nevypadá špatně. Vůz představený v roce 1979 především pro potřeby domácí armády má nově zajištěnou budoucnost až do roku 2020.
Současná smlouva německého koncernu Daimler s nadnárodní společností Magna Steyer, která třídu G vyrábí od počátku věků, měla platit do roku 2016. Mercedes ale poslední dobou zaznamenává zvýšenou poptávku, a proto pochopitelně přemýšlí, jak ji uspokojit nejen dnes, ale také do budoucnosti. Podle internetových stránek automobilwoche.de je pokerová hra obou firem u konce a nyní stojí před podpisem nového kontraktu zaručujícího přežití G-Klasse minimálně do konce tohoto desetiletí.
Jednání se ovšem neobešla bez nepříjemných třecích ploch. Mercedes se snažil utáhnout šroubek výrobním nákladům a argumentoval zvýšením odebraných aut na 8 500 kusů ročně a v příštích letech díky armádním zakázkám dokonce až na 10 tisíc jednotek za rok. Hrozilo přitom, že výrobu přesune do své nové fabriky v Maďarsku, ale podle dostupných informací Magna ustoupila. Pomůže si přitom nákupem bývalé továrny Daewoo ve Varšavě, která kdysi patřila domácí značce FSO a momentálně náleží koncernu GM a polskému státu.
Nejpravděpodobnější scénář říká, že Magna přesune výrobu modelů Mini Countryman a Infiniti do Polska a Mercedes G zůstane (jako vlajková loď výrobce a dodavatele komponentů pro automobilový průmysl) v evropské centrále ve Štýrském Hradci.















Géčko má zajištěnou budoucnost minimálně do roku 2020 a s ohledem a neveselé scénáře příštích let bude možná ještě populárnější
Zdroj: automobilwoche.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
před 8 hodinamiNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl včera 21:13
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
Nejnovější články
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
před 8 hodinamiČíňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa
před 9 hodinamiNěmci chtějí zase sypat peníze do elektromobilů. Chudí by bohatým platili i Porsche, celý program vypadá, jako by ho psal VW
včeraBritové stvořili sporťák rychlejší než Formule 1. Popírá gravitaci, na stropě dokáže i parkovat
včeraBMW odhalilo zvukový projev svých příštích aut, je to umělá trapárna nejhrubšího zrna
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva