Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes SL 65 AMG 2012: nové dvanáctiválcové biturbo prý již v New Yorku
12.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Před půl rokem se vážně mluvilo o konci kariéry dvanáctiválců v nové třídě SL. Teď to vypadá, že šestilitrové biturbo pořád žije a čeká jej další premiéra.
Přiznat omyl někdy může být ve výsledku i příjemné. Třeba loni v létě se sítí šířila informace od DuPont Registry o ukončení výroby dvanáctiválcových motorů pro třídu SL. Nyní se ukazuje, že to zřejmě nebyla pravda. Jak tvrdí lidé od amerického magazínu Car and Driver, od zdroje v Mercedesu získali informaci o chystané premiéře modelu SL 65 AMG vybavené agregátem V12. Vůz by měl být představen na blížící se výstavě New York Auto Show, která se koná od 6. do 15. dubna.
Až dosud jsou nejsilnějšími motory v nabídce koncernu Daimler pro novou generaci Mercedesu SL dva osmiválce, v obou případech s párem turbodmychadel. Provedení SL 500 s 4,7 V8 má 435 koní a 700 newtonmetrů, novější SL 63 AMG s 5,5 biturbo disponuje buď 537 koňmi a 800 newtonmetry anebo v silnější variantě 564 koní a 900 Nm.
Pokud se ptáte, proč by někdo s těmito čísly potřeboval ještě šestilitrové biturbo V12 s více než 600 koňskými silami (v S 65 a CL 65 má 630 k a 1000 Nm), tak to je špatně položená otázka. V těchto sférách (navíc u kupé-roadsteru, jehož konstrukce je o kompromisu mezi tuhostí, akceptovatelným kroucením a hmotností) to už není ani tak o potřebě, jako spíše možnosti moci si to dovolit a chtít to ukázat.
Zvěsti o tom, že se dvanáctiválce již nevrátí, jsou - zdá se - zažehnány. Potíž je v tom, že se to nemusí týkat Evropy. Jak je známo, automobilky od ledna platí pokuty za nadlimitní emise alias „zdanění vyšší než dovolené spotřeby“, a přestože se při extrémních cenovkách luxusních vozidel tyto položky mohou ztratit v koncové ceně pro zákazníka, firmy tohle nemůžou donekonečna přehlížet. Jedinou pozitivní věcí je, že Mercedesů SL 65 se stejně vyrobí málo a tak by i případná dotace ze strany Daimleru mohla za tu prestiž stát.






























Zatím nejsilnější motor v nové generaci třídy SL je 5,5 biturbo v provedení 63 AMG
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před 2 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 4 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 6 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 11:59 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Politický koutek 04.02. 11:48 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB