Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes SL 65 AMG 2012: nové dvanáctiválcové biturbo prý již v New Yorku
12.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Před půl rokem se vážně mluvilo o konci kariéry dvanáctiválců v nové třídě SL. Teď to vypadá, že šestilitrové biturbo pořád žije a čeká jej další premiéra.
Přiznat omyl někdy může být ve výsledku i příjemné. Třeba loni v létě se sítí šířila informace od DuPont Registry o ukončení výroby dvanáctiválcových motorů pro třídu SL. Nyní se ukazuje, že to zřejmě nebyla pravda. Jak tvrdí lidé od amerického magazínu Car and Driver, od zdroje v Mercedesu získali informaci o chystané premiéře modelu SL 65 AMG vybavené agregátem V12. Vůz by měl být představen na blížící se výstavě New York Auto Show, která se koná od 6. do 15. dubna.
Až dosud jsou nejsilnějšími motory v nabídce koncernu Daimler pro novou generaci Mercedesu SL dva osmiválce, v obou případech s párem turbodmychadel. Provedení SL 500 s 4,7 V8 má 435 koní a 700 newtonmetrů, novější SL 63 AMG s 5,5 biturbo disponuje buď 537 koňmi a 800 newtonmetry anebo v silnější variantě 564 koní a 900 Nm.
Pokud se ptáte, proč by někdo s těmito čísly potřeboval ještě šestilitrové biturbo V12 s více než 600 koňskými silami (v S 65 a CL 65 má 630 k a 1000 Nm), tak to je špatně položená otázka. V těchto sférách (navíc u kupé-roadsteru, jehož konstrukce je o kompromisu mezi tuhostí, akceptovatelným kroucením a hmotností) to už není ani tak o potřebě, jako spíše možnosti moci si to dovolit a chtít to ukázat.
Zvěsti o tom, že se dvanáctiválce již nevrátí, jsou - zdá se - zažehnány. Potíž je v tom, že se to nemusí týkat Evropy. Jak je známo, automobilky od ledna platí pokuty za nadlimitní emise alias „zdanění vyšší než dovolené spotřeby“, a přestože se při extrémních cenovkách luxusních vozidel tyto položky mohou ztratit v koncové ceně pro zákazníka, firmy tohle nemůžou donekonečna přehlížet. Jedinou pozitivní věcí je, že Mercedesů SL 65 se stejně vyrobí málo a tak by i případná dotace ze strany Daimleru mohla za tu prestiž stát.
Zatím nejsilnější motor v nové generaci třídy SL je 5,5 biturbo v provedení 63 AMG
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel