Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes SL 350 končí, nahradí jej přetvařující se SL 400
5.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Downsizing základního modelu nebude jedinou změnou, která SL od léta potká. Model SL 63 AMG od léta standardně dostane výkonnější verzi 5,5litrové V8.
Mercedes třídy SL dnes už možná nepíše historii aut tak, jako kdysi jeho slavní předchůdci, náš loňský test verze SL 63 AMG ale ukázal, že tohle auto má pořád co říci. Mercedes přesto nechce ani po jeho faceliftu přešlapujíc na místě čekat, co udělá konkurence a v půli letošního roku jej obdaří několika ne zcela drobnými změnami.
Zmiňují to obvykle velmi dobře informovaní kolegové z blogu Mercedes-Benz Passion, podle nichž má vůz v létě s příchodem modelového roku 2015 pozbýt základní verzi SL 350 s atmosférickým motorem 3,5 V6 o výkonu lehce přesahujícím 300 koní. Pochopitelně se tak nestane bez náhrady - pod kapotou se ustájí 333koňové stálo o něco menšího motoru 3,0 V6 s dvojicí turbodmychadel, který známe třeba z nového Mercedesu C 400 nebo faceliftované třídy E. Stejné označení pak dostane i eSeLko (SL 400), a tak se i v tomto případě vzdálí představě o skutečném objemu motoru. Místo 350 a 3,5 bude vazba poněkud vágnější - 400 a 3,0. Dynamické a další parametry (s nižší papírovou spotřebou ale můžeme počítat stoprocentně, to je hlavní důvod změny) jsou zatím neznámé, cena už ale ano - v Německu má SL 400 začínat na 97 282,50 Eur, tedy asi 2,66 milionu Kč.
Aby inovací nebylo málo, dostane i zmiňované SL 63 AMG pár koníků k dobru. Používat tak nově bude motor 5,5 V8 s naladěním známým z E 63 AMG 2013 nebo nové třídy S 63 AMG, kterou jsme nedávno také provětrali. Pracovat tedy bude s až 585 koňmi, za které jste dříve museli připlácet (teď už více koní nebude možné mít, za příplatek bude pouze posunutý omezovač rychlosti), standardem se stane také samosvorný diferenciál. Dynamické údaje si snadno odvodíte z parametrů platných pro dnešní SL 63 AMG s Performance Package, jestli tahle změna pohne s cenami, zatím nevíme.
Loni testované SL 63 AMG vlastně už také nebude v této podobě k mání, standardem se stane část prvků z paketu Performance
Zdroj: Mercedes-Benz Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 40 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva