Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes skutečně staví hypersport s motorem z F1. Potvrdil to a ukázal siluetu
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Aston Martin AM-RB 001 opravdu dostane konkurenci s hvězdou na kapotě, půjde o karbonový sporťák využívající technologie F1.
Když se objevily první spekulace o tom, že koncern Daimler pracuje pod kódovým označením R50 na vrcholném supersportu s využitím technologií z F1, automobilka ústy svého šéfa sportovní divize AMG Tobiase Moerse vývoj či existenci takového vozu popřela. Pravda je nicméně taková, že firma pouze takticky mlžila. Tento výjimečný stroj skutečně vzniká a Mercedes jeho existenci potvrdil v předvečer pařížského autosalonu.
„Jsem nadšen, že to můžu oficiálně potvrdit,“ řekl na tiskové konferenci šéf výzkumného a vývojového oddělení Mercedesu Thomas Weber. „AMG připravuje velkou věc. Chystáme se vytvořit výkonný hybrid obsahující technologie pohonu Formule 1. Pod vedením AMG se spojí naše sportovní divize, aby vytvořily nejefektivnější a současně nejvýkonnější a nejokázalejší vůz všech dob. Někteří by ho mohli nazvat hypersportem,“ dodal Weber.
Co lidé od Mercedesu naopak prozatím neřekli, je to, jak konkrétně bude vypadat jeho pohonné ústrojí. Člen představenstva automobilky Ola Kallenius potvrdil, že motor vyvíjí parta v britském Brixworthu, tedy ti samí lidé, kteří staví agregáty pro monoposty F1. Také proto se spekuluje o tom, že by auto mohlo mít uprostřed uložený vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru, akorát jeho elektronický omezovač má s ohledem na spolehlivost a životnost zasahovat dříve než v 15 tisících otáčkách.
Pochopitelně vyloučit nelze ani dříve zmiňovaný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který by mohl dodávat výkon až 1 000 koní, stejně jako uvedená V6 je však i tohle prozatím spekulace. Co je i s ohledem na oficiálně potvrzené naopak považováno za jasnou věc, je použití elektromotorů, neví se ale, v jaké konfiguraci mají podporovat primární spalovací jednotku. Můžou pohánět přední kola, asistovat benzínovému agregátu skrze převodovku, klidně ale i obojí.
Ola Kallenius dále zdůraznil, že navzdory téměř závodnímu motoru, celokarbonové karoserie a celkově hardcore konstrukci nebude připravovaný hypersport pouhým demonstrátorem schopností Mercedesu určený na závodní okruhy, ale naopak má mít homologaci na běžné silnice. Kdy přesně auto na silnice vyjede, momentálně nevíme. Jistý je pouze rok 2017, kdy AMG slaví 50 let od svého založení.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Virtuální koncept Vision Gran Turismo se reálného provedení nejspíše nedočká, silueta naznačuje, že vůz bude vypadat jinak.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva