Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes S W222 2013: výroba začala, máme i fotky americké verze a nová videa
13.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do továrny v Sindelfingenu bylo investováno 26 miliard korun. První ovoce je na světě, verze pro Spojené státy ale bude nadále vyrábět mexická Toluca.
Není tomu dlouho, co jsme zmiňovali vůbec poslední vyrobený exemplář minulé třídy S a už tu máme pro změnu vůbec první vyrobený kus generace W222. Tím se stala verze S 400 Hybrid ve stříbrné barvě, která je dokonce určena konkrétnímu zákazníkovi a nikoliv firemnímu muzeu, jako se to stalo v případě posledního kusu generace W221. Za její volant se ovšem nový majitel ihned neposadil, neboť po opuštění výrobní linky otěže vozu převzal sám šéf představenstva Dieter Zetsche.
Pro Mercedes se tímto téměř uzavřela kapitola spojená s investicemi do továrny v Sindelfingenu, kde se nová třída S vyrábí. Na 350 milionů Eur (9,1 miliardy korun) přitom vyšla značku nová karosárna, zatímco v lisovně bylo utraceno 130 milionů eur (3,38 mld. Kč) a přebudování samotné montážní linky vyšlo na 70 mil. Eur (1,82 milionu korun). Celkově by pak mělo do roku 2014 skončit v reorganizaci výroby na miliardu Eur (26 mld. Kč).
V samotném Sindelfingenu by přitom měly vznikat pouze verze určené pro Evropu a přilehlé okolí, neboť model pro Spojené státy bude tak jako verze předchozí vznikat v mexické Toluce. Výjimkou jsou samozřejmě speciální a pancéřovaná provedení, na které má monopol jen Německo. S jejich výrobou by ale zaměstnanci v Sindelfingernu rozhodně neměli mít problémy, neboť odlišnosti vůči Evropě se týkají prakticky jen jiných znaků (verze S 500 se v USA prodává jako S 550).
Trochu odlišné jsou pak i světlomety s tradičními oranžovými pozičními světly a pochopitelně i jednotky na přístrojích. Ty jsou však digitální, díky čemuž na metrický systém můžete přejít jen pouhým kliknutím tlačítka. Velmi snadno podle požadavků zákazníka se pak dá specifikovat i výbava, jejíž úrovně budou mezi Starým a Novým kontinentem rovněž odlišné. Tím ale rozdíly opravdu končí, ostatně přesvědčit se o tom sami můžete s pomocí přiložených fotek a videí, která obvykle zachycují provedení evropské, snímky ukořistěné kolegy z německého MBpassion ale do detailů zkoumají i americkou variantu.









Za volant prvního vyrobeného Mercedesu S W222 (konkrétně modelu S 400 Hybrid) se posadil šéf značky Dieter Zetsche
Americká verze se od té evropské liší pouze v detailech
Zdroje: Mercedes-Benz, Blog.Mercedes-Benz-Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 6 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 7 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 9 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 10 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle