Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče

Nebudeme si stěžovat, je třeba ocenit, že se do Mercedesu navzdory mohutnému vnitřnímu odporu dříve chybujících manažerů vrací zdravý rozum a snaha znovu vyjít vstříc zákazníkům. Co za odvar zbylo z někdejšího hrdého projevu osmiválců, je ale opravdu k pláči.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče

4.1.2025 | Petr Miler

Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče

/

Foto: Mercedes-Benz

Nebudeme si stěžovat, je třeba ocenit, že se do Mercedesu navzdory mohutnému vnitřnímu odporu dříve chybujících manažerů vrací zdravý rozum a snaha znovu vyjít vstříc zákazníkům. Co za odvar zbylo z někdejšího hrdého projevu osmiválců, je ale opravdu k pláči.

Mercedes sice dlouho odmítal odpískat nahrazování osmiválců modelů AMG hybridními čtyřválci, i když ho tahle auta nekupuje téměř doslova nikdo, protože jde přece o „velmi, velmi progresivní” řešení. A „progresivní”, to je dnes modla. Nakonec mu ale nezbylo, než si přepočítat peníze ve vysychající firemní kase, a uznat svůj omyl.

Už chvíli se tak ví, že automobilka kapitulovala a vrátí se k osmiválcům, přičemž jako první s ním přijde nové kupé CLE. To má trochu podivný název, ze kterého není úplně jasné, o jaký vůz jde, ve zkratce se ale bude jednat o jediné menší dvoudvířko automobilky, které na základech aktuální třídy C vystaví vůz, který zaskočí za dosavadní Céčkové i Éčkové kupé. Také to mělo původně ve verzi AMG dostat čtyřválec s elektromotorem, ale nestane se to.

Osmiválcové provedení bylo aktuálně v několika exemplářích natočeno v akci na Severní smyčce Nürburgringu, což můžeme kvitovat, docela se ale vsadíme, že se budete chvílemi ptát, zda o auto s motorem V8 vůbec jde. Téměř totiž není slyšet, trochu typického zabublání zaregistrujeme jen při pomalém rozjedu z místa. Jinak je to vysavač, u kterého pomalu nemáte šanci poznat, jestli má elektrický nebo osmiválcový pohon, vychází to stejně - neslyšíte prakticky nic.

Uvnitř to snad bude jiná pohádka a buďme rádi aspoň za to, co z osmiválcového pohonu beztak zbude. Nemíníme si tedy stěžovat, přesto lze jen se slzami tryskajícími z očí sledovat třeba druhé přiložené video, které ukazuje o dvě generace starší model C 63 AMG Kombi, tedy auto stojící na ekvivalentu základů budoucího CLE 63, jak se prohání po jiných okruzích v roli Medical Caru ve Formuli 1. To je projev osmiválce, který nutí k pokývnutí hlavou, o vysavači nemůže být řeč. A to je video z roku 2012 - není to žádný automobilový pravěk.

Ale to víte, pokud EU nařizuje miliardu věcí, mj. nepřímo přeplňované motory, příměji asi milion filtrů a úplně nejpříměji maximální vnější hlučnost auta 68 dB už od příštího roku, z vašeho oblíbeného automobilového ogara zbude tahle pojízdná karikatura. Znovu, jsme rádi aspoň za ni, ale zkuste nám s vážnou tváří říct, že její zvukový projev není k smíchu či pláči. Zvažte vše níže sami, tam uvidíte a hlavně (ne)uslyšíte víc.


Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče - 1 - Mercedes-AMG C63S E Performance 2022 prvni sada 29Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče - 2 - Mercedes-AMG C63S E Performance 2022 prvni sada 34Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče - 3 - Mercedes-AMG C63S E Performance 2022 prvni sada 46
Současný Mercedes-AMG C63 S s motorem 2,0 turbo s elektromotorem snad bude jen jednou ze smutných mrtvých větví vývoje. Nové menší AMG s označením 63 dostane motor V8, svůj zvuk si ale za rámeček přesto nedá. Foto: Mercedes-Benz

Zdroje: CarSpyMedia@Youtube, 19Bozzy92@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.