Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes omezil výrobu třídy S. Zájem zákazníků klesá, asi čekají na novou generaci
18.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje třídy S v Evropě poklesly, v Číně pak německá značka není tak úspěšná jako konkurence. Jedna směna pracovníků tak přechází na linku třídy C.
Pro německou automobilku zřejmě nebude závěr letošního roku procházka růžovou zahradou. Od příštího měsíce totiž končí jedna směna pracující na stávající generaci třídy S. Důvodem je pokles evropských prodejů o 27 procent vůči loňskému roku, díky čemuž značka za prvních osm letošních měsíců prodala jen 5 227 exemplářů. Třída S je přitom všeobecně považována za model, který Mercedesu vydělává nejvíce peněz.
Linky v Sindelfingenu tak až do příchodu nové generace, což se stane někdy v příštím roce, pojedou pouze na jednosměnný provoz. Německá automobilka ovšem nechystá hromadné propouštění zaměstnanců, které již vyškolila a kteří budou potřeba v okamžiku, kdy se budoucí limuzína promění z křivek zvaných Aesthetics S na sériový model. Prozatím tak nadbytečnou směnu zaměstná na linkách, kde se montuje třída C.
Evropa ovšem kupodivu není jediným trhem, kde Mercedes-Benz není tak úspěšný, jak předpokládal. Značka velmi pomalu roste i na tom čínském, což se v případě třídy S dá přičítat jejímu stáří. Za poslední měsíc tak automobilka eviduje jen sedmiprocentní nárůst prodejů, zatímco BMW prodalo o 59 a Audi o 21 procent vozů více než v období předcházejícím.
Nová vlajková loď tak je očekávána více než kdy předtím. Zvláště, když kromě benzinových a dieselových modelů dorazí také varianta Plug-In Hybrid, která nabídne kombinaci benzinového třílitru V6 a elektromotoru o výkonu 60 koní. Jak totiž víme od vedení Range Roveru, hybridní technika je to, co movité zákazníky aktuálně zajímá.
Současná generace Mercedesu třídy S je na trhu již od roku 2005. Její prodeje tak začínají pomalu klesat, díky čemuž značka omezí od listopadu výrobu
Zdroj: Automotive News Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie