Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes omezil výrobu třídy S. Zájem zákazníků klesá, asi čekají na novou generaci
18.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje třídy S v Evropě poklesly, v Číně pak německá značka není tak úspěšná jako konkurence. Jedna směna pracovníků tak přechází na linku třídy C.
Pro německou automobilku zřejmě nebude závěr letošního roku procházka růžovou zahradou. Od příštího měsíce totiž končí jedna směna pracující na stávající generaci třídy S. Důvodem je pokles evropských prodejů o 27 procent vůči loňskému roku, díky čemuž značka za prvních osm letošních měsíců prodala jen 5 227 exemplářů. Třída S je přitom všeobecně považována za model, který Mercedesu vydělává nejvíce peněz.
Linky v Sindelfingenu tak až do příchodu nové generace, což se stane někdy v příštím roce, pojedou pouze na jednosměnný provoz. Německá automobilka ovšem nechystá hromadné propouštění zaměstnanců, které již vyškolila a kteří budou potřeba v okamžiku, kdy se budoucí limuzína promění z křivek zvaných Aesthetics S na sériový model. Prozatím tak nadbytečnou směnu zaměstná na linkách, kde se montuje třída C.
Evropa ovšem kupodivu není jediným trhem, kde Mercedes-Benz není tak úspěšný, jak předpokládal. Značka velmi pomalu roste i na tom čínském, což se v případě třídy S dá přičítat jejímu stáří. Za poslední měsíc tak automobilka eviduje jen sedmiprocentní nárůst prodejů, zatímco BMW prodalo o 59 a Audi o 21 procent vozů více než v období předcházejícím.
Nová vlajková loď tak je očekávána více než kdy předtím. Zvláště, když kromě benzinových a dieselových modelů dorazí také varianta Plug-In Hybrid, která nabídne kombinaci benzinového třílitru V6 a elektromotoru o výkonu 60 koní. Jak totiž víme od vedení Range Roveru, hybridní technika je to, co movité zákazníky aktuálně zajímá.









Současná generace Mercedesu třídy S je na trhu již od roku 2005. Její prodeje tak začínají pomalu klesat, díky čemuž značka omezí od listopadu výrobu
Zdroj: Automotive News Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 5 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bulega vyhrál v Cremoně Superpole Sprint Race 12:06
- Suverénním vítězem Bulega před Toprakem včera 15:05
- Sobotním vítězem Stefano Manzi, 19. Vostatek včera 14:37
- Vítězem v Cremoně Ponziani, 13. Ouředníčková včera 13:25
- Vítězem Superpole v Cremoně Nicolo Bulega včera 12:54
Nejčtenější články
K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:46 - pavproch
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize před 37 minutami - pavproch
- VZKAZY před 2 hodinami - řidičBOB
- 2 a 4 ventily - vlastnosti před 4 hodinami - Ondrais
- GTD + STI včera - Stepan
- Fiat a vše kolem nich včera - Stepan