Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GLK 250 4Matic: benzinový čtyřválec poprvé pod kapotou GLK
10.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kompaktní GLK jste si dosud mohli koupit jen s benzinovým šestiválcem. Nově je za 1,1 milionu k dispozici 211 koní a sprint na stovku za 7,9 s z R4.
Je možná až neuvěřitelné, že pod kapotou Mercedesu GLK se doposud neobjevila žádná čtyřválcová benzinová pohonná jednotka. A to ani v letech 2008-2009, kdy v nabídce figurovala verze GLK 280 - i její pohon měl na starosti třílitr se šesti válci. Letos v červnu se ovšem situace změní, neboť značka s třícípou hvězdou ve znaku ohlásila příchod modelu GLK 250 4Matic. Jak přitom napovídá sám název, pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitr o výkonu 211 koní, který jsme otestovali již v Mercedesu A 250, kde byl stejně jako v případě GLK doprovázen systémem start/stop a sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus.
Rozdíly mezi oběma vozy samozřejmě najdeme v jízdní dynamice, do které promlouvají nejen dimenze a hmotnost, ale i fakt, že Mercedes-Benz GLK předává výkon motoru na všechna čtyři kola. Akceleraci z klidu na stovku za 7,9 sekundy se tak nemůžeme divit, stejně jako není překvapivá ani nejvyšší rychlost 215 km/h nebo normovaná kombinovaná spotřeba pohybující se v rozmezí 7,5-7,7 l/100 km.
V Německu již byla stanovena cena Mercedesu GLK 250, základní benzinovou pohonnou jednotku tak můžete pořídit již za 44 149 Eur (cca 1 104 000 Kč) včetně daně. Mezi příplatky pak můžete sáhnout po novém multimediálním systému Comand Online, který zahrnuje živé dopravní zpravodajství, výtečnou kompatibilitu pro iPhone a „displej s fotorealistickým rozlišením map“. Je přitom samozřejmé, že tato novinka ve výbavě je k mání i pro veškeré zbývající motorizace třídy GLK.






























V loňském roce prošel Mercedes-Benz GLK faceliftem. Letos značka vůbec poprvé zařadila do nabídky také model s benzinovým čtyřválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 10 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 11 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva