Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GL 400: nová verze přiváží 333 koní a nižší papírovou spotřebu
6.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mohutné SUV dostalo třílitr V6, se kterým zvládne sprint na stovku za 6,7 s. Spotřeba má činit jen 9,2 l/100 km, cena pak zřejmě nepřekročí 2 miliony Kč.
Německá automobilka s třícípou hvězdou rozhodně nedostatkem pohonných jednotek netrpí. Ve svém portfoliu nabízí dvanáctiválce, osmiválce, šestiválce i čtyřválce, a pokud je třeba nízkých emisí CO2, pak bez skrupulí sáhne do skladů Renaultu. Pokud však patříte mezi fanoušky třídy GL, možná jste zaznamenali jednu anomálii. I přes výše zmíněný výčet si totiž tento model můžete objednat pouze se třemi agregáty. V případě dieselu máte k dispozici motor V6, milovníci benzinu ovšem mohou sáhnout pouze po vé-osmičkách.
S touto nabídkou jsou samozřejmě šance třídy GL v některých státech Evropské unie, v nichž emise CO2 hrají absolutní prim, prakticky mizivé. A proto Mercedes-Benz uvádí na trh model GL 400, který pod kapotou hostí nový dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec. Ten z třílitrového objemu doluje 333 koní, s nimiž vůz zvládne při cestě za nejvyšší rychlostí 240 km/h akcelerovat z klidu na stovku za 6,7 sekundy. Spíše než na jízdní dynamiku však chce tato verze lákat právě na emise a spotřebu.
V případě žíznivosti tedy můžete počítat s 9,2litrovým průměrem, což by při lehké noze na plynu mohla být i reálná záležitost. Emise CO2 ve výši 215 gramů na kilometr však i nadále znamenají v mnoha zemích značné státní penále. Do hry by ovšem mohla vstoupit také cena, která byla pro německý trh stanovena na 76 160 Eur (cca 2 094 400 Kč). Jde tedy o poznání lepší nabídku než v případě GL 500, jež u našich sousedů startuje na sumě 95 973 Eur (2,64 milionu korun).
Pro český trh pak prozatím cenová politika ještě stanovena nebyla, s ohledem na levnější ceny uvedeného Mercedesu GL 500 se však dá očekávat, že GL 400 bude startovat pod dvěma miliony korun.
























Do Mercedesu GL se nově nastěhoval třílitrový šestiválec, který na všechna čtyři kola posílá 333 koní
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před hodinouDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nejnovější články
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před hodinouAmerické přístavy jsou přeplněné neprodanými novými vozy, s tisícovkami aut si nikdo neví rady
před 2 hodinamiPřehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
včeraNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
včeraJen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
včera
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon