Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes GL 400: nová verze přiváží 333 koní a nižší papírovou spotřebu
6.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mohutné SUV dostalo třílitr V6, se kterým zvládne sprint na stovku za 6,7 s. Spotřeba má činit jen 9,2 l/100 km, cena pak zřejmě nepřekročí 2 miliony Kč.
Německá automobilka s třícípou hvězdou rozhodně nedostatkem pohonných jednotek netrpí. Ve svém portfoliu nabízí dvanáctiválce, osmiválce, šestiválce i čtyřválce, a pokud je třeba nízkých emisí CO2, pak bez skrupulí sáhne do skladů Renaultu. Pokud však patříte mezi fanoušky třídy GL, možná jste zaznamenali jednu anomálii. I přes výše zmíněný výčet si totiž tento model můžete objednat pouze se třemi agregáty. V případě dieselu máte k dispozici motor V6, milovníci benzinu ovšem mohou sáhnout pouze po vé-osmičkách.
S touto nabídkou jsou samozřejmě šance třídy GL v některých státech Evropské unie, v nichž emise CO2 hrají absolutní prim, prakticky mizivé. A proto Mercedes-Benz uvádí na trh model GL 400, který pod kapotou hostí nový dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec. Ten z třílitrového objemu doluje 333 koní, s nimiž vůz zvládne při cestě za nejvyšší rychlostí 240 km/h akcelerovat z klidu na stovku za 6,7 sekundy. Spíše než na jízdní dynamiku však chce tato verze lákat právě na emise a spotřebu.
V případě žíznivosti tedy můžete počítat s 9,2litrovým průměrem, což by při lehké noze na plynu mohla být i reálná záležitost. Emise CO2 ve výši 215 gramů na kilometr však i nadále znamenají v mnoha zemích značné státní penále. Do hry by ovšem mohla vstoupit také cena, která byla pro německý trh stanovena na 76 160 Eur (cca 2 094 400 Kč). Jde tedy o poznání lepší nabídku než v případě GL 500, jež u našich sousedů startuje na sumě 95 973 Eur (2,64 milionu korun).
Pro český trh pak prozatím cenová politika ještě stanovena nebyla, s ohledem na levnější ceny uvedeného Mercedesu GL 500 se však dá očekávat, že GL 400 bude startovat pod dvěma miliony korun.
Do Mercedesu GL se nově nastěhoval třílitrový šestiválec, který na všechna čtyři kola posílá 333 koní
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 25 minutami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva