Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes G Edition Select a BA3 Final Edition: na rozloučenou s krátkou verzí
5.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Legendami opředený Mercedes třídy G se dočkal dvou zvláštních edicí. Jedna z nich bohužel značí konec života verze s krátkým rozvorem a třemi dveřmi.
Jeden z posledních pravověrných off-roadů, který se postupem času stal spíše exkluzivním retrem pro ty rozmařilejší z nás, již zřejmě nečeká dlouhý život. Svědčí o tom i dvě jeho právě představené edice, z nichž ta druhá dokonce i oficiálně značí konec životního cyklu jedné z verzí Géčka. Ale začněme u té první.
Nese jméno Edition Select a jde v podstatě jen o zvýhodněnou sadu prvků dodatečné výbavy. Za cenu 6 735 Eur (něco přes 160 tisíc Kč) si tak můžete pořídit k pětidvéřové verzi Mercedesu G s delším rozvorem dvoubarevné provedení karoserie, sportovní výfuk od AMG a černě lakovaná 18" kola. Uvnitř se vám pak edice Select odvděčí dvoubarevným čalouněním kůží Designo a dřevěným obložením lakovaném piánovou černí. Tento „balíček” je k dispozici pro všechny motorizace delšího provedení třídy G.
Již avizovaná BA3 Final Edition vcelku výmluvně značí zvláštní provedení varianty s krátkým rozvorem, které automobilka připravila ke konci jeho výroby. Specifika jsou přesto obdobná jako u edice Select - nástavce blatníků lakované v barvě karoserie, maska chladiče z verze AMG, 18" hliníková kola, čalounění černou kůží a obložení interiéru ořechovým dřevem.
Na výběr je v případě BA3 Final Edition jen ze dvou motorů - naftového šestiválce G 350 BlueTec se 155 kW (211 koní) nebo benzinového osmiválce G 500 s 285 kW (388 koní) výkonu. Ceny v Německu tomto případě začínají na 90 511 Eur (cca 2,2 milionu Kč) za variantu G 350 BlueTec BA3 Final Edition a 100 685 Eur (cca 2,45 milionu Kč) za totéž v provedení G 500. Cenovky již zahrnují 19 % DPH a obě specialitky by měly být k mání k okamžitě.


Mercedes-Benz třídy G v provedení BA3 Final Edition
Mercedes-Benz třídy G v provedení Edition Select
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 10 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejčtenější články
Faceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” motorem, jeho největší dnešní problém je jinde
11.3.202514 let v prodeji bez nové generace: Nejstarší auta na evropském trhu smutně připomínají postupující úpadek kontinentu
11.3.2025K mání je velevzácná Škoda 110 LS ve stavu, který bere dech. Zasloužila by si „repatriovat” se vším všudy
11.3.2025Někdo vydělal 1,5 milionu na autě koupeném za 700 tisíc Kč, stačilo ho prostě na léta zavřít do garáže
12.3.2025Šéf VW odhalil bolestivé finanční výsledky firmy, ta musí dál šetřit. Prý to odnese hlavně management, realita je ale jiná
12.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 14:21 - GeneHawkins
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 14:02 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.