Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes G 63 AMG 6x6: civilní provedení přistiženo, asi jako další specialita pro Araby
19.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První šestikolka Mercedesu od roku 1941 nabídne vysoký výkon, luxusní interiér a schopnost prodrat se všemi pouštními dunami světa.
Úspěch Mercedesu G 65 AMG německou značku přesvědčil, že bohatým šejkům je možné prodat cokoliv, pokud to na sobě nese podpis ladičské firmy z Affalterbachu a patřičně potentní pohonnou jednotku, jejíž spotřeba činí jeden ropný vrt za den. Není proto divu, že do arabského světa aktuálně zamířila civilní verze třínápravového Mercedesu třídy G. Vůz sám o sobě není vyloženě nový, zatím jsme jej ale mohli vidět je jako armádní speciál. Civilní provedení má navíc na rozdíl od australské a švédské armády, jejichž modely pohání třílitrový diesel, pod kapotou 5,5litrový benzinový motor V8 o výkonu 544 koní a točivém momentu 760 Nm.
Na trhání asfaltu při závodech ve sprintu ovšem tento Mercedes-Benz zrozen rozhodně nebyl. A to ani přes přítomnost sedmistupňového automatu AMG, se kterým standardní G 63 zvládá zrychlení z klidu na stovku za 5,4 sekundy a nejvyšší rychlost 210 km/h. Oproti modelu se dvěma nápravami totiž výrazně narostla hmotnost. A kola Hutchinson s off-roadovými pneumatikami raději milují zábavu v pouštních dunách než na zpevněném asfaltu.
V terénu by ovšem vůbec první civilní šestikolka Mercedesu vyrobená od roku 1941 měla zazářit. A to nejen kvůli pohonu všech náprav, ale také s ohledem na zakázkové tlumiče Öhlins nebo monitor tlaku v pneumatikách. Cestující uvnitř se přitom budou cítit jako v bavlnce, o což se postará kožené čalounění, karbonové obklady nebo multimediální systém. O další podrobnosti se s námi snad brzy podělí sám Mercedes.
Civilní verze šestikolového Mercedesu G63 AMG je zřejmě specialitou pro pár zákazníků v arabských zemích
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva