Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes G 500 4x4^2: G63 AMG 6x6 pro chudší se ukázalo na první fotce
17.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nová verze třídy G vychází z třínápravového monstra od AMG. Pod jeho kapotou se však nachází slabší osmiválec, který bude také podstatně levnější.
V listopadu se objevily první špionážní snímky Mercedesu G 63 AMG 6x6, které naznačovaly minimálně ztrátu jedné nápravy. Spolu s tím se začalo spekulovat, že tedy ve Stuttgartu zjevně připravují levnější, lehčí a tedy i podstatně obratnější variantu téhož monstra s technikou z Affalterbachu - konkrétně s dvakrát přeplňovaným 5,5litrovým osmiválcem naladěným na výkon 544 koní a maximální točivý moment 760 Nm.
Nyní se ale ukazuje, že nepůjde (alespoň z počátku) o dílo divize AMG, jelikož první oficiální fotografie ukazuje vůz bez maskování ve specifikaci G 500 s dodatkem 4x4 na druhou. Snad omluvíte náš ne zcela správný styl nadpisu a přejdete s námi k podrobnostem. Sériová verze dostává opravdu jen dvojici náprav, ale zároveň si ponechává pořádné „papuče“. Konktrétně se v této souvislosti totiž bavíme o dvaadvacetipalcových kolech s off-roadovým obutím 325/55, které jsou celkem nezpochybnitelnou výstrojí do terénu.
Kromě této specialitky se novinka připravená pro Ženevu pyšní také výrazným žlutozeleným lakem zvýšené karoserie oslazené několika prvky z karbonových vláken. Pod kapotou se už podle názvu G 500 usadil osmiválec, avšak zde má namísto 387 koní (285 kW) výkon 422 koní (310 kW). Je tedy otázkou, zda se jedná nadále o 5,5litrový agregát či novější dvakrát přeplňovanou a jinak naladěnou jednotku 4,7 l známou z modelu S 500 Coupe, která na rozdíl od první zmíněné splňuje Euro 6. Verze AMG, která je dostupná zatím s pohonem 6x6 a zcela běžnými Géčky, zřejmě dorazí později.
Mercedes zatím o dalších detailech mlčí, a tak se můžeme jen dohadovat o tom, co všechno si tohle monstrózní Géčko 4x4 připraví. Zatím se o něm hovoří jako o výstavním speciálu, ale ještě v letošním roce se prý pravděpodobně dočká montážní linky, z níž by mělo sjet limitované množství kusů pro zákazníky. Musíme přitom vzít v potaz, že verzi 6x6 ostatně vyrábí trojcípá hvězda v počtu 20 až 30 exemplářů ročně a za každý si účtuje 451 tisíc Euro (v přepočtu téměř 12,5 milionu korun). Novinka však bude rozhodně levnější a nadšenci pro pro terénní hrátky zřejmě vyhledávanější.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Mercedes G 500 4x4^2 se ukáže v Ženevě na 22palcových kolech s terénním obutím, které bude trápit 422 koňmi pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07