Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne

(+ foto interiéru) Německá novinka dostane platformu MRA, na které stane i liftback a kabriolet. Krom toho přijdou i dva hybridy a verze AMG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne

21.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ foto interiéru) Německá novinka dostane platformu MRA, na které stane i liftback a kabriolet. Krom toho přijdou i dva hybridy a verze AMG.

Doplněno 15:00 Když jsme se před pár minutami s novou třídou C loučili, netušili jsme, že se k ní vrátíme tak brzy. Mercedes záhy uvolnil i první sadu fotografií interiéru, o kterou vás rozhodně nemůžeme ochudit. Jasně patrná je na nich nová středová konzole, na jejímž vrcholku je standardně umístěn 7palcový displej. Ten přitom bude možné vyměnit za 8,4palcový příplatkový. Kromě toho si ovšem můžeme prohlédnout také nový touchpad, jehož pracovní plocha dostala rozměry 6,5 x 4,5 cm.

Z dalších novinek pak víme o nové chytré klimatizaci, která na základě dat GPS detekuje tunely a při jejich projíždění automaticky uzavře recirkulaci vzduchu. Do kabiny se vám tak nebudou dostávat nevhodné pachy, stejně jako byla díky nové čtyřprvkové přední a pětiprvkové zadní nápravě potlačena míra hluku a vibrací. To ještě více zvýrazní užití příplatkového vzduchového odpružení, které umožní řidiči volbu jízdních režimů Comfort, Eco, Sport a Sport Plus.

Samotné nápravy přitom dostaly více hliníkových komponentů (celkově je tento materiál na voze zastoupen ze 48 procent, zatímco dříve to bylo pouze 9 %), z nichž jen ta přední spoří 2 kilogramy. Pokles hmotnosti ovšem bude daleko razantnější, což v kombinaci s přepracovanými motory má snížit spotřebu o 20 procent, aniž by přitom utrpěl výkon.

Dodat pak ještě můžeme data o vnitřních čelních senzorech, které při detekci dětské autosedačky dovedou automaticky deaktivovat airbagy. To je ale opravdu vše, zbytek zřejmě za pár hodin. Či maximálně za několik dní.


Automobilce Mercedes-Benz jsme se v poslední době věnovali opravdu zevrubně. Posadili jsme se za volant modelu S 63 AMG, stejně jako jsme zmapovali rozšíření nabídky třídy CLA a GLK. Tak trochu upozaděn kvůli tomu byl příchod nového Céčka, které se nám včera předvedlo na prvním upoutávkovém videu. A jelikož v mezičase vylezla na světlo světa celá řada informací, nastal ideální čas představit si chystanou třídu C podrobněji. Zatím se tak stane jen v případě techniky, výbavy nebo chystaných karosářských verzí, vizuální stránku věci i nadále obstarávají neoficiální ilustrace.

Začít můžeme novou platformou MRA, jejíž některé komponenty souvisejí s modely třídy E a třídy S. Také u novinky lze tedy očekávat lehkou dietu, k tomu se ovšem teprve dostaneme. Nejprve je třeba zmínit nárůst rozměrů, který je vůči stávajícímu modelu opravdu zásadní. Rozvor má totiž narůst až na 2 850 mm - to představuje zisk nějakých 90 mm, ze kterého budou těžit hlavně zadní pasažéři. Mercedes tím navíc učiní „velikostně zadost” firemní hierarchii, neboť současná třída C je o 40 mm kratší než nově příchozí CLA.

Kromě nárůstu do délky se máme dočkat i rozšíření, které doplní také širší rozchod kol. V tomto případě již konkrétní data k dispozici nejsou, kromě většího prostoru pro pasažéry však dané změny mají navýšit také objem zavazadelníku. Díky rozsáhlému využití odlehčených materiálů, mezi něž patří hliník, vysokopevnostní ocel a kompozity, ovšem větší dimenze nebude provázet vyšší hmotnost. Právě naopak, ve srovnání se stávajícím modelem by třída C W205 měla zhubnout o nějakých 80 kg.

Tyto základy rovněž použije druhá generace Mercedesu GLK, ta ovšem má dorazit až v roce 2015, tedy ve stejné době, kdy by se na trh měla dostat třída C ve verzi liftback. Ta má dostat název Sportcoupé, přičemž zaměřena bude proti Audi A5 Sportback a BMW 3 GT. Ve srovnání se standardním sedanem, kombíkem, kupé a kabrioletem (vysloveně jako kabriolet třídy C se představí poprvé) by přitom měla dostat ještě delší rozvor (založena bude na variantě určené pro Čínu).

Tento model je však hudbou vzdálenější budoucnosti, proto zpátky k té blízké, jež se naživo představí v lednu na autosalonu v Detroitu. Po stránce stylistické bychom přitom měli očekávat design podobný nové třídě S, ovšem s mnohem výraznější čelní maskou. Pro kabriolet se pak počítá s plátěnou střechou, díky čemuž nově představené BMW 4 Cabrio může očekávat výrazně lehčího soupeře.

Skutečný pokrok oproti stávající generaci ale máme očekávat uvnitř nové třídy C. Přestaveny budou inovované ovladače, největší displej ve své třídě i mnohem intuitivnější touchpad. O stupeň výše se pak posune i kvalita materiálů, na levné plasty lemující středovou konzoli můžeme tedy rovnou zapomenout. Jinak by ostatně Mercedes-Benz sotva naplnil tvrzení o „nejlepším a nejkvalitnějším interiéru v segmentu“.

Méně radikální přístup se již dotkne (a ani se za to nezlobíme) motorového prostoru, neboť převzato bude jak podélné uložení pohonných jednotek, tak řada čtyřválců, šestiválců a možná i osmiválce. Výkon přitom standardně budou přenášet na zadní kola, k dispozici ovšem bude i dostatečné množství modelů vybavených systémem 4Matic. Dorazit pak má i hybridní verze či model AMG, který bude pohánět nový přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec.

Začneme ovšem základem, který budou tvořit benzinové čtyřválce M274 v 1,6litrovém nebo dvoulitrovém objemu. K nim se připojí lehce poladěné dvoulitrové a 2,2litrové turbodiesely OM651, které již mají plnit emisní normu Euro 6 díky vstřikování močoviny redukující skutečně škodlivé emise NOx. Právě tyto pohonné jednotky by hlavně na evropských trzích měly tvořit většinu prodejního objemu.

O stupínek výše se postaví šestiválce, kdy benzinové agregáty reprezentuje atmosférická 3,5litrová jednotka M276. Tu doplní spřízněný přeplňovaný třílitr, který je určen modelu C 400. Diesely pak zastoupí třílitr OM642, kterému následně bude dělat společnost verze C 300 Hybrid. Ta ovšem elektromotor spojí s 2,2litrovým „naftožroutem“, přičemž slibuje průměr 4 l/100 km.

Nebude to ovšem jediný hybrid v nabídce, plánované je rovněž spřažení dvoulitrového benzinového agregátu M274 s elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi. Dočkat bychom se přitom měli 60kilometrového dojezdu čistě na elektřinu. Mercedes ovšem již nezmiňuje, zda u těchto modelů použije sedmistupňový nebo nový devítistupňový automat.

Základem bude šestistupňový manuál, stejně jako celá řada bezpečnostních systémů. I v tomto případě bude řada z nich převzata (a možná trochu zjednodušena) ze třídy S. Tím ale již dnes končíme, i když se s novou třídou C dozajista neloučíme na dlouho. Jak jsme zmínili včera, německý seriál s novinkami týkajícími nového Céčka právě začíná, a tak o něm určitě neslyšíme naposledy...


Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 1 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 01Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 2 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 02Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 3 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 03Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 4 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 04Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 5 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 05Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 6 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 06Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 7 - Mercedes-Benz C-Class W205 interier 07
Interiér nové třídy C je již hotovou věcí, která se navíc ukázala světu. O poznání luxusnější středová konzole je tak patrná na první pohled

Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 8 - Mercedes-Benz C-Class W205 render 01Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 9 - Mercedes-Benz C-Class W205 render 02Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 10 - Mercedes-Benz C-Class W205 render 03Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 11 - Mercedes-Benz C-Class W205 render 04Mercedes C W205 2014: nové Céčko bude větší a luxusnější, přesto zhubne - 12 - Mercedes-Benz C-Class W205 render 05
Nová třída C se již ukázala na celé řadě neoficiálních ilustrací. Daleko od pravdy zřejmě nebudou

Zdroje: Mercedes-Benz, Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše