Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes Aesthetics S: předzvěst nové třídy S v uměleckých křivkách
5.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes-Benz místo konceptu představujícího příští třídu S představí v Paříži další hru světel a stínů zformovanou do jakési aerodynamické sochy.
V liniích napodobujících proudění plynů nebo kapalin se vzhlédlo hodně designérů a automobilek. Našli byste je na koncepčních studiích případně sériových vozech značek Mazda, Hyundai nebo Infiniti. Patří k nim poslední dobou také německý koncern Daimler, který má ve zvyku kromě zdůraznění spojitosti s hydro a aerodynamikou přetavovat své názory na automobilovou estetiku do různých futuristicky působících soch.
Ta zatím poslední nazvaná Aesthetics S navazuje na předchozí Aesthetics No. 1, 2 a Aesthetics 125 a nemusíte být raketovým inženýrem, abyste pochopili, že Mercedes se nám snaží představit tvary připravované vlajkové lodi - třídy S. Pokud nedojde k úniku fotek, neuvidíme ji dříve než v příštím roce, nejstarší německá automobilka však chce přilákat pozornost už dnes.
Aby se vlk nenasytnosti fanoušků nažral a koza tajemství stylistického oddělení zůstala celá, finální auto v Paříži ještě neuvidíme. Místo něj nám bude naservírována další automobilová socha zvýrazňující nejdůležitější křivky karoserie. Už z několika špionážních videosnímků i fotografií zakamuflovaného vozu bylo vidět, že se nový Mercedes třídy S s kódovým označením W222 zbaví výrazných blatníků současné generace W221. Místo nich bude boky karoserie zdůrazňovat několik podélných prolisů.
Mercedes v oficiálním vyjádření zdůrazňuje, že design budoucí třídy S naváže na tradici svých předchůdců z několika předchozích dekád, jmenovitě modelů W189 z roku 1958, W108 (1965), W126 (1979) a konečně minulý W221, poprvé představený v roce 2005. „Mercedes třídy S dokázal vždycky zapůsobit svým nadčasovým designem a pokaždé určoval cestu vpřed,“ řekl ve svém projevu na adresu novinky hlavní návrhář Mercedesu Gorden Wagener. „Nová socha v tomto trendu pokračuje a je zde proto, aby vás uvedla do obrazu, jak bude vypadat příští Mercedes S,“ dodal.
Počítá se také s tím, že kromě designu se stane také nositelem nejmodernějších technologií značky a doslovně jejich výkladní skříní. Příští třída S proto bude postavená na nové platformě s pohonem zadních kol a modifikovanými čtyřprvkovými závěsy přední nápravy, které mají špičkově odfiltrovat síly působící na odpružení, brzdy nebo řízení.
Němečtí konstruktéři se budou chtít vytáhnout před svými kolegy z Mnichova a Ingolstadtu, a proto lze počítat s nasazením těch nejmodernějších technologií. Samozřejmostí má být připojení na internet, programovatelné přístroje, dynamicky řízená světla LED, head-up nebo v bezpečnostních pásech integrované airbagy. K novinkám má patřit systém PRE-SCAN, který bude pomocí kamer a laserových čidel prozkoumávat silnici před autem a podle kvality povrchu, rychlosti a zvoleného režimu bude nastavovat odpružení. Dosud nevídaným způsobem by měl být vůz schopen také automatické jízdy... Nejspíš toho bude mnohem, mnohem více, ale až v létě příštího roku. Paříž bude vyhrazena pouze k prezentaci umělecké stránky auta.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.









Boční partie vlajkové lodi budou nyní definované výraznými prolisy a nikoli masivními lemy blatníků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 6 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2.3.2025Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 16:28 - Předseda
- Rychlodotazy 03.31. 16:12 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 13:26 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89