Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A25 AMG nabídne více než 340 koní a pohon 4x4
5.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Automobilka Mercedes-Benz se zatím válce hot hatchů zdaleka vyhýbala. S novou, dynamičtěji střiženou třídou A to ale chce změnit. A to pořádně.
Není žádným velkým tajemstvím, že Mercedes pracuje na ostrém provedení zatím nepředstavené, leč už odhalené nové třídy A. V minulosti bylo možné spatřit jeho prototypy v hávu nového Béčka, které někteří mylně považovali za prototyp modelu B25 AMG (ten podle Mercedesu vůbec vzniknout nemá), a tak vskutku nebylo větších pochyb o tom, že automobilka na tomto voze pracuje. Dosud ale panovaly nejasnosti nad tím, co vlastně Áčkové AMG nabídne za techniku.
Nyní už je jasněji i v tom. Několik zajímavých informací se totiž podařilo vypátrat britskému Autocaru skrze odnož Mercedesu jménem HPE (High Performance Engine). Ta má jinak na starosti vývoj závodních motorů třeba i pro Formuli 1, nyní dostala za úkol stvořit pro divizi AMG právě srdce ostrého Áčka. Zadání šéfa sportovní divize je přitom jasné: dostat pod kapotu hatchbacku více výkonu, než kterým disponuje Audi RS3 a jenž by měl být vlastní chystanému BMW M135i F21.
V útrobách vozu pojmenovaného A25 AMG by se tak měl objevit dvoulitrový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s vrtáním 83 mm, zdvihem 89 mm a stěnami válců o tloušťce 7 mm. S ohledem na výše zmíněné musí tento agregát dodat vozu více než 340 koní výkonu, neboť právě touto cifrou se chlubí RS3 od Audi. Tato porce by měla mířit na kola obou náprav, zřejmě bohužel výlučně přes automatickou převodovku. O dynamice je zatím předčasné spekulovat, pokud ale chce Mercedes alespoň papírově na vrchol, musí při akceleraci z místa pokořit metu 100 km/h za méně než 4,6 sekundy, což je cifra platná právě pro RS3.
Zajímavou informací jistě je i to, že agregát A25 AMG se má objevit i pod kapotou chystaného modelu CLC25 AMG, tedy chystaného kupé-sedanu střední třídy. Divize HPE se pak má vůbec začít více podílet na připravě techniky pro budoucí áemgéčka, což nakonec není až tak překvapivé - současný šéf AMG Ola Kallenius totiž dříve vedl právě HPE.
To je hudba poněkud vzdálenější budoucnosti, samotné A25 AMG bychom ale měli v celé jeho kráse spatřit ještě letos. Představit by se totiž mělo již v září na autosalonu v Paříži.
Nedávno přistižený nový Mercedes třídy A byl očividně vybaven i paketem AMG. Skutečně ostré provedení by tak nakonec nemuselo vypadat zásadně odlišně.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva