Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes a Renault-Nissan společně vyvinou nový motor 1,3 turbo, kupodivu čtyřválcový
1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vedení koncernů Daimler a Renault-Nissan je zřejmě spokojené s dosavadním vývojem spolupráce. Firmy se dohodly na vývoji nových pohonných systémů.
Ve spěchu a poprasku kolem automobilových premiér pařížského autosalonu zůstala trochu stranou informace o nové dohodě formálně uzavřené na výstavě, která dále prohlubuje kooperaci mezi německým koncernem Daimler a mezinárodním konglomerátem Renault-Nissan. Obě společnosti se zavázaly spolupracovat při vývoji pohonných systémů, včetně maloobjemového benzínového motoru a automatické převodovky.
Malý agregát o objemu 1,3 litru dostane přímé vstřikování paliva, turbodmychadlo a jeho výkon se bude pohybovat v rozmezí od 120 do 150 koní. Čtyřválec se dostane pod kapoty modelů všech tří automobilek a cílem není nic jiného než snížit průměrné papírové emise. K projektu byla přizvaná také japonská dceřiná společnost Jatco, jeden z největších výrobců převodovek s plynule měnitelným převodem. Ta se má postarat o licenční produkci automatu Mercedesu spojeného se systémem stop-start a řazení bez přímé mechanické vazby. Výroba je naplánovaná v mexické pobočce firmy.
Jak svými podpisy stvrdili Dieter Zetsche, nejvyšší šéf Daimleru a Carlos Ghosn, prezident francouzko-japonského syndikátu, nové motory i převodovky se začnou montovat do vozů v roce 2016. „Tato dohoda a z ní vzešlé komponenty ukazují, jak široce a rychle se rozrůstá naše vzájemná pomoc, ze které budou hmatatelně profitovat naši zákazníci,“ řekl Carlos Ghosn. „Náš vztah se rozšiřuje organicky i logicky,“ dodal.
„Spolupráce letos dosáhla nového milníku, na silnici jsou první auta i motory vzniklé z našeho partnerství. Navíc všichni naši inženýři si udržují otevřenou mysl, při pohledu na všechny potenciální oblasti nové spolupráce,“ přisadil své na závěr také Dieter Zetsche, který tím mezi řádky nechal otevřená vrátka na další rozšiřování vzájemného sdílení zdrojů.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 26 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 26 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva