Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes a Renault-Nissan společně vyvinou nový motor 1,3 turbo, kupodivu čtyřválcový
1.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vedení koncernů Daimler a Renault-Nissan je zřejmě spokojené s dosavadním vývojem spolupráce. Firmy se dohodly na vývoji nových pohonných systémů.
Ve spěchu a poprasku kolem automobilových premiér pařížského autosalonu zůstala trochu stranou informace o nové dohodě formálně uzavřené na výstavě, která dále prohlubuje kooperaci mezi německým koncernem Daimler a mezinárodním konglomerátem Renault-Nissan. Obě společnosti se zavázaly spolupracovat při vývoji pohonných systémů, včetně maloobjemového benzínového motoru a automatické převodovky.
Malý agregát o objemu 1,3 litru dostane přímé vstřikování paliva, turbodmychadlo a jeho výkon se bude pohybovat v rozmezí od 120 do 150 koní. Čtyřválec se dostane pod kapoty modelů všech tří automobilek a cílem není nic jiného než snížit průměrné papírové emise. K projektu byla přizvaná také japonská dceřiná společnost Jatco, jeden z největších výrobců převodovek s plynule měnitelným převodem. Ta se má postarat o licenční produkci automatu Mercedesu spojeného se systémem stop-start a řazení bez přímé mechanické vazby. Výroba je naplánovaná v mexické pobočce firmy.
Jak svými podpisy stvrdili Dieter Zetsche, nejvyšší šéf Daimleru a Carlos Ghosn, prezident francouzko-japonského syndikátu, nové motory i převodovky se začnou montovat do vozů v roce 2016. „Tato dohoda a z ní vzešlé komponenty ukazují, jak široce a rychle se rozrůstá naše vzájemná pomoc, ze které budou hmatatelně profitovat naši zákazníci,“ řekl Carlos Ghosn. „Náš vztah se rozšiřuje organicky i logicky,“ dodal.
„Spolupráce letos dosáhla nového milníku, na silnici jsou první auta i motory vzniklé z našeho partnerství. Navíc všichni naši inženýři si udržují otevřenou mysl, při pohledu na všechny potenciální oblasti nové spolupráce,“ přisadil své na závěr také Dieter Zetsche, který tím mezi řádky nechal otevřená vrátka na další rozšiřování vzájemného sdílení zdrojů.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Mercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 7 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 9 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 10 hodinamiRenault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
dnesNěkdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 20:56 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07