Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A 2012 BlueEfficiency: spotřeba jen 3,6 l/100 km, díky motoru Renault dCi
17.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
O spolupráci koncernů Renault-Nissan a Daimler se zatím hlavně teoretizovalo. Teď začíná sklízet první ovoce Mercedes - nejúspornější třída A má francouzský diesel.
Když jsme vám na začátku března představovali novu třídu A, krátce jsme se zmínili také o vůbec nejúspornějším sériovém Mercedesu. Automobilka v tiskové zprávě uvedla jen minimum informací - věděli jsme, že jeho dieselový motor BlueEfficiency má výkon 109 koní a emise CO2 99 g/km. Teď se ukazuje, že naftový agregát ve skutečnosti nepochází z dílen třícípé hvězdy a že CDI je vlastně dCi.
Ano, tohle je první hmatatelný důkaz spolupráce koncernů Daimler a Renault-Nissan pod kapotou Mercedesu. Čtyřválec patří do série naftových motorů K9K, které byste dnes našli v Nissanech Note, Juke, Tiida, Qashqai a spoustě dalších a stejně tak mezi předními koly Dusteru, novinky Lodgy a všech Renaultech od Clia po Lagunu. Pro Mercedes je měla montovat španělská továrna ve městě Valladolid a podle toho, co víme, se jedná o značně přepracovanou verzi.
Mercedes tyto detail zatím příliš nekomunikoval a pochopitelně ani v žádné následující tiskové zprávě asi nebude příliš rozmazávat, že si bere motory od partnerské automobilky. Dosud ale chybí také informace o technických parametrech, tak bychom mohli alespoň tohle napravit.
Čtyřválec má objem 1,5 litru, výkon 80 kW, tedy 109 koní a nejvyšší točivý moment 240 newtonmetrů. Jednotka bude spojena se šestistupňovou manuální převodovkou BVM6 a vybavena technologií stop-start. Výsledkem má být spotřeba jen 3,6 litru na 100 km, což je v přepočtu těch méně než 100 gramů oxidů uhličitého na kilometr. Jaká bude skutečnost, se uvidí až po praktických zkušenostech. Každopádně Mercedesu se podobný motor rozhodně hodí do krámu, aby mohl snížit své průměrné emise a platit menší pokuty EU.
Nejúspornější Mercedes (označený patrně nějakým přídomkem ECO) bude mít premiéru na podzimním pařížském autosalonu.
Nejúspornější verze s motorem od Renaultu by měla jezdi jen za 3,6 l/100 km
Zdroj: blogautomobile.fr
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 40 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 36 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva