Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes A 2012 živě: nejobletovanější novinka, právem? (první dojmy)
9.3.2012 | Ladislav Soukup | Přidat příspěvek
Král je mrtev, ať žije... král? Ať už to zní jako nejotřepanější klišé, jistý význam toto rčení u Mercedesu třídy A má.
Zemřel jako král svého segmentu, ve kterém vládl sám sobě. Teď, když je sendvičová platforma pryč a image auta zaléhajícího „na budku“ ve strachu před srážkou s losem vzdálenou minulostí, bude chtít Mercedes třídy A panovat a udělat z BMW řady 1, Audi A3 a Lexusu CT své poddané. Může se mu to podařit?
Pokud bychom míru příštího úspěchu posuzovali podle přízně publika na ženevském autosalonu, pak má nové Áčko vyhráno. Svůj debut si odbylo společně s premiérou Audi A3, zájem o něj byl ale výrazně vyšší. Třída A byla asi vůbec nejobletovanějším „normálním“ autem v Ženevě a ještě druhý den se pořád nacházela v permanentním obležení - nafotit snímky samotného auta bez davu kolem bylo skoro nemožné.
A-klasse nic společného s předchozími generacemi a vizuálně na mě i in natura velmi zapůsobila. Je nejen hezčí, ale i větší a použitelnější než její předchůdci a dokonce si troufám tvrdit, že kdo vysloveně neprahne po pohonu zadních kol a z toho vyplývajících předností, nemá důvod, proč by letošním březnu kupoval bavorskou jedničku. A ještě větší problémy by pro řadu 1 mohly nastat poté, co Mercedes nechá na své novince zapracovat oddělení AMG a dovolí jeho lidem vymyslet více než kola a rudé lízátko pod nárazníkem.
Ať už ale bude králem segmentu kompaktních hatchbacků kdokoli, z bitvy o nadvládu vzejde pouze jeden vítěz - zákazníci, kteří budou mít větší možnost volby. Kdo totiž dosud chtěl od Mercedesu kompaktní hatchback, nutně odcházel s prázdnou. Brzy nebude, tohle auto je opravdu „čistý” hatchback a zmařit jeho šance na úspěch by mohl snad jen znovu něco takového jako svého času onen virtuální los. Všechno „nejízdní” na nové generaci vypadá naživo přinejmenším zdařile.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Chvíle, kdy nové áčko nebylo v obležení, byly skutečně velmi výjimečné. Fotili jsme jej vícekrát a stejně jsme jej nenašli alespoň trochu osamělé...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 26 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 4 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva