Mercedes A 180 CDI a B 180 CDI ECO: spotřeba jde znovu dolů, opět i díky Renaultu

Třícípá hvězda dodala svým dvěma hatchbackům aerodynamické prvky, modifikovala motor a snížila i hmotnost. Dolů tak šly i emise CO2.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes A 180 CDI a B 180 CDI ECO: spotřeba jde znovu dolů, opět i díky Renaultu

14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes A 180 CDI a B 180 CDI ECO: spotřeba jde znovu dolů, opět i díky Renaultu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třícípá hvězda dodala svým dvěma hatchbackům aerodynamické prvky, modifikovala motor a snížila i hmotnost. Dolů tak šly i emise CO2.

Německá automobilka nám pomalu každým dnem naznačuje, že jí už dávno nejde pouze o skupinu zákazníků s vyššími příjmy, ale rovněž o mainstreamové publikum. Zatímco tak včera jsme mohli informovat o základním modelu Mercedesu GLA, který 1,5litrový turbodiesel z produkce Renaultu doplní plechovými koly, dnes tu máme ekonomické modely tříd A a B. Asi přitom nepřekvapí, že oba mají pod kapotou tutéž francouzskou pohonnou jednotku.

Verze ECO se mají pyšnit aerodynamickými finesami, s nimiž dorazí také odlehčování či modifikace agregátu. Výkon 109 koní však zůstává nezměněn, přičemž vliv by dané úpravy neměly mít ani na zrychlení nebo akceleraci. V případě spotřeby však máme u třídy A počítat s průměrem 3,6 l/100 km, zatímco B 180 CDI ECO bude o dvě deci paliva žíznivější.

Podstatnější je však pro zahraniční kupce odpovídající pokles emisí CO2 na 92, respektive 98 gramů na kilometr. Oba modely třícípé hvězdy jsou díky tomu prakticky bez výjimky osvobozeny od státních pokut za nadlimitní hodnoty, což nejen pro koncové zákazníky, ale i fleetové manažery představuje zajímavou pobídku.

Prodej obou novinek bude zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku, přičemž zvědavi jsme na úspěch Mercedesu na českém trhu. Zde totiž automobilka nemůže počítat s žádnou nestandardní podporou (nebo spíše absencí antipodpory...). Jsme si ale jisti, že vidina nižších provozních nákladů některé kupce ovlivní, navzdory francouzské technice pod kapotou.


Mercedes A 180 CDI a B 180 CDI ECO: spotřeba jde znovu dolů, opět i díky Renaultu - 1 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 001Mercedes A 180 CDI a B 180 CDI ECO: spotřeba jde znovu dolů, opět i díky Renaultu - 2 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 004Mercedes A 180 CDI a B 180 CDI ECO: spotřeba jde znovu dolů, opět i díky Renaultu - 3 - Test Mercedes A250 Sport 2012 W176 008 Mercedes A 180 CDI a B 180 CDI ECO: spotřeba jde znovu dolů, opět i díky Renaultu - 4 - Mercedes B 2012 nove 016Mercedes A 180 CDI a B 180 CDI ECO: spotřeba jde znovu dolů, opět i díky Renaultu - 5 - Mercedes B 2012 nove 015Mercedes A 180 CDI a B 180 CDI ECO: spotřeba jde znovu dolů, opět i díky Renaultu - 6 - Mercedes B 2012 nove 018
Mercedes-Benz od prvního čtvrtletí příštího roku nabídne mnohem úspornější modely třídy A a třídy B

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.