Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8
17.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Mercedes, stejně jako mnoho ostatních automobilek, postupně snižuje normovanou spotřebu svých modelů. A tak nahrazuje své velké atmosféry menšími jednotkami s přeplňováním.
Mercedes se rozhodl zbavit další ze svých modelů velkých atmosférických osmiválců o objemu 5,5 litru, které měly doposud domov ve vozech jako je kupé E500, jenž jsme pro vás loni otestovali. Náhradou bude dvojitě přeplňovaný agregát o objemu 4,6 litru. Mercedes se nechal slyšet, že tento osmiválec bude o 32 % silnější než v případě atmosférického staršího agregátu, navíc bude tento motor o 20 % v testech spotřeby dle evropských norem. Při vyšším zatížení bude realita jistě tradičně opačná, ale nabídku motorů na trhu dnes určují normy, nikoli preference zákazníků a ty velí jasně: čím menší motor, tím menší normovaná spotřeba, tím větší výhra. To, že většina zákazníků zatěžuje motory Mercedesu citelně více než cyklus eurotestu a udávaná čísla se s praxí nezřídka míjejí, zjevně žádnou z odpovědných osob nezajímá.
V modelovém roce 2012 tak bude tento přeplňovaný osmiválec dostupný nejen ve všech provedeních třídy E, o čemž jsme vás před časem informovali, ale nově i v řadách CLS a S. Naladění bude v různých modelech odlišné, a tak se dočkáme prozatím dvou variant s výkonem 402 respektive 429 koní a točivým momentem 600 respektive 700 Nm. Klíčovými technologiemi pro tento agregát je jistě přímé vstřikování, zapalování směsi více svíčkami a také přeplňování.
Většina agregátu je z hliníku, ale klíčové komponenty, které jsou nejvíce namáhány jako kliková hřídel, válce nebo spoje mezi pístem a klikovou hřídelí budou z kované ocele. Obě turbodmychladla dávají tlak až 0,9 baru, takže zde můžeme mluvit o podobném přístupu jako v případě nových přeplňovaných agregátů BMW, kde se hledí na nejen na výkon a točivý moment, ale také jeho dostupnost v širokém spektru otáček.
Chladicí systém motoru prošel také podstatnými změnami a máme zde nově dvouúrovňový chladicí okruh skrz v hlavách válců. Nový systém umožní lepší odvod tepla, přestože je tlak v okruhu chladícího systému nižší a vodní pumpa tak bere agregátu méně výkonu. Celkově třístupňové řešení chlazení motoru navíc dovolí motoru, aby rychleji ohřál, neboť po startu chladicí kapalina vůbec necirkuluje v oběhu. V momentu kdy se motor ohřeje, tak se chladící kapalina začne prohánět skrz motor samotný ale nikoli skrze chladič (to již známe z dnešních aut). Až teplota chladící kapaliny dosáhne 105 stupňů, tak se zapojí do hry také tradiční chladič.
Nové motory Mercedesu se mohou zdát krokem kupředu, pokud se týká použitých technologií, ale náročné zákazníky bude muset automobilka přesvědčit o tom, že i jejich další vlastnosti jsou bez kompromisu. Na motor 5,5 V8 si totiž málokdo stěžoval a nebýt tvrdých evropských regulací normované spotřeby skrze maximální emise CO2, této záměny bychom se dočkali jen těžko.










Mercedes-Benz 4,6 V8 Twin-Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 11 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 3 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 4 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 6 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 7 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva