Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren se opičí po Ferrari, zvažuje čistě okruhovou verzi P1 Track
7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chtějí konkurovat LaFerrari XX. Svému speciálu ovšem ponechají motor V8, i když bude stejně jako karoserie a podvozek přepracován.
Italská automobilka je pro ostatní výrobce podobného ražení etalonem, kterému se chtějí alespoň přiblížit, pokud jeho modely nedovedou porazit. Kvůli tomu ovšem musí výraznou měrou zasáhnout do svého portfolia a to vylepšit po všech stránkách. V tomto směru kupodivu nejdále zachází McLaren, tedy britská značka, která jakožto svého hlavního konkurenta vidí Porsche a nikoliv Ferrari. Přesto před pár měsíci představila novinku 650S, která míří přímo na 458 Speciale. Tím ovšem útok na Maranello nekončí.
Nově totiž Britové všem 375 majitelům modelu P1 i nevyslyšeným zájemcům rozeslali e-mail, ve kterém se ptají na ryze okruhovou verzi. Ta by měla být přímou odpovědí na LaFerrari XX, ve srovnání s italskou okruhovou plackou však zůstane u 3,8litrového osmiválce. Ten však dozajista bude řádně poladěn. Otázkou je přítomnost elektromotoru, i když i v tomto směru může McLaren stejně jako Ferrari využít svých zkušeností z Formule 1.
Krom změn v rámci motorového prostoru se pak očekává výrazně pozměněný bodykit či modifikovaný podvozek, jenž natrvalo počítá pouze s jednou světlou výškou. Vzniknout by přitom mělo blíže nespecifikované množství exemplářů (mluví se jen o pár desíkách kusů), k jejichž koupi by vybranou skupinku zákazníků měl vyzvat samotný McLaren. Tím nám ovšem dostupné informace končí.
Dodat tak jen můžeme interní název novinky, jenž zní P1 Track. Kdy jej však můžeme očekávat, je prozatím ve hvězdách. Dá se ale předpokládat, že pokud McLaren teprve zjišťuje zájem o něj, letos spatříme maximálně testovací prototypy.


















Standardní McLaren P1 by se mohl dočkat i okruhové verze. Ta nabídne vyšší výkon i přepracovaný bodykit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 59 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.03. 00:23 - Kavis
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB