Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P13: britský rival Porsche 911 zřejmě bude další předělávkou MP4-12C
18.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka chystá třetí model, který má dorazit již v roce 2015. To proto, že použije motor, podvozek i monokok modelu MP4-12C.
Na první pohled by se mohlo zdát, že britská automobilka McLaren aktuálně žije pouze modelem P1. Stačí však jeden pohled do Wokingu a rázem zjistíte, že prim pro Rona Dennise a jeho tým hraje zcela jiný vůz. A sice takový, který se na rozdíl od nástupce legendárního McLarenu F1 podívá do nižší kategorie trhu, dokonce ještě nižší, než ve které operuje MP4-12C. A podle firemního designéra Franka Stephensona nechce přetáhnout zákazníky nikomu jinému než Porsche 911.
Detaily novinky jsou sice obestřeny tajemstvím, díky několika náznakům však budoucnost modelu nazvaného interně P13 můžeme rozklíčovat. Menší sporťák totiž stejně jako jeho výkonnější sourozenci dostane 3,8litrový motor V8 (jen odladěný na nějakých 350 až 450 koní). Převzat bude rovněž počítačem řízený podvozek, stejně jako karbonový monokok.
Je tedy zřejmé, že McLaren se chystá učinit stejný krok, jaký udělal s přepracováním základního modelu MP4-12C na hypersport P1. Samozřejmě jen opačným směrem. Přičemž tentokráte nedorazí jen kupé, ale také kabriolet. V rámci praktičnosti by přitom Porsche 911 mělo mít díky dvěma nouzovým sedákům navrch.
Po stránce dynamické by ovšem tempo mohl udávat McLaren. Podle Stephensona se totiž počítá s větším množstvím karbonu a tím nižší hmotností. Příznivá cena pohybující se mezi šedesáti a osmdesáti tisíc liber (1,75 až 2,32 milionu korun) by přitom mohla být důvodem, proč by kupci mohli McLarenu odpustit nedostatek invence.
Nový McLaren P13 bude s největší pravděpodobností jen zmenšenou a méně výkonnou verzí modelu MP4-12C. Stejně, jako je hypersport P1 jeho výkonnější variantou
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva