McLaren P1 ve sprintu do 330 km/h: Nissan GT-R Litchfield překoná jen o fous (videa)

Britští nadšenci o víkendu testovali nejvyšší rychlosti svých strojů. O překvapení nebyla nouze, ani v případě italských plnokrevníků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

McLaren P1 ve sprintu do 330 km/h: Nissan GT-R Litchfield překoná jen o fous (videa)

13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren P1 ve sprintu do 330 km/h: Nissan GT-R Litchfield překoná jen o fous (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britští nadšenci o víkendu testovali nejvyšší rychlosti svých strojů. O překvapení nebyla nouze, ani v případě italských plnokrevníků.

Velká Británie je již pěkně dlouho považována za kolébku motorismu. Pro automobilky se sportovními modely se proto jedná o jeden z nejdůležitějších trhů planety, tamní nadšenci totiž nakupují výkonné vozy s vervou, jíž by zbytek světa mohl závidět. Ojedinělé díky tomu nejsou ani různé autokluby, které ve svých řadách majitele exkluzivních supersportů sdružují. Jedním z nejznámějších je Auto Vivendi, který o víkendu uspořádal další ze svých akcí Vmax Hypermax.

Jak vám již napoví samotný název, jedná se především o dosažení nejvyšší možné rychlosti. Z toho důvodu se akce odehrála na testovací dráze Bruntingthorpe Proving Ground, jejíž součástí je i 3,2 kilometru dlouhá rovinka. Na té je dosavadním králem upravené Porsche 9ff GT9, které se zde rozjelo na 357 km/h. O tomto modelu ale dnes nebude řeč, stejně jako nebudeme svědky deklasování rekordu.

I tak jsou ale následující dvě videa z víkendového setkání zajímavá. Na prvním si to totiž spolu rozdají McLaren P1 a Nissan GT-R. Tedy po cenové stránce vskutku rozdílná auta (i když u japonského stroje nelze počítat se základní sumou, neboť je upraven firmou Litchfield). Vítězem je hybridní stroj, který pokoří metu 330 km/h, až tak ovšem svému soupeři, jež pod kapotou hostí 850 koní, neujede.

Druhý snímek je pak také zajímavý. Vedle sebe se totiž postaví Ferrari 458 Spider a 458 Speciale. Tedy modely, kde ve prospěch druhého hovoří snad každý komponent. Konec dráhy ale jako první vidí kabriolet, který výkonnější kupé deklasoval rozdílem několika tříd. Dá se ale počítat s tím, že „na vině“ je schopnost, respektive neschopnost řidičů, než fakt, že by Spider měl pod kapotou o pár koní navíc.

Zdroj: Shmee150

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše