Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 ve sprintu do 330 km/h: Nissan GT-R Litchfield překoná jen o fous (videa)
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britští nadšenci o víkendu testovali nejvyšší rychlosti svých strojů. O překvapení nebyla nouze, ani v případě italských plnokrevníků.
Velká Británie je již pěkně dlouho považována za kolébku motorismu. Pro automobilky se sportovními modely se proto jedná o jeden z nejdůležitějších trhů planety, tamní nadšenci totiž nakupují výkonné vozy s vervou, jíž by zbytek světa mohl závidět. Ojedinělé díky tomu nejsou ani různé autokluby, které ve svých řadách majitele exkluzivních supersportů sdružují. Jedním z nejznámějších je Auto Vivendi, který o víkendu uspořádal další ze svých akcí Vmax Hypermax.
Jak vám již napoví samotný název, jedná se především o dosažení nejvyšší možné rychlosti. Z toho důvodu se akce odehrála na testovací dráze Bruntingthorpe Proving Ground, jejíž součástí je i 3,2 kilometru dlouhá rovinka. Na té je dosavadním králem upravené Porsche 9ff GT9, které se zde rozjelo na 357 km/h. O tomto modelu ale dnes nebude řeč, stejně jako nebudeme svědky deklasování rekordu.
I tak jsou ale následující dvě videa z víkendového setkání zajímavá. Na prvním si to totiž spolu rozdají McLaren P1 a Nissan GT-R. Tedy po cenové stránce vskutku rozdílná auta (i když u japonského stroje nelze počítat se základní sumou, neboť je upraven firmou Litchfield). Vítězem je hybridní stroj, který pokoří metu 330 km/h, až tak ovšem svému soupeři, jež pod kapotou hostí 850 koní, neujede.
Druhý snímek je pak také zajímavý. Vedle sebe se totiž postaví Ferrari 458 Spider a 458 Speciale. Tedy modely, kde ve prospěch druhého hovoří snad každý komponent. Konec dráhy ale jako první vidí kabriolet, který výkonnější kupé deklasoval rozdílem několika tříd. Dá se ale počítat s tím, že „na vině“ je schopnost, respektive neschopnost řidičů, než fakt, že by Spider měl pod kapotou o pár koní navíc.
Zdroj: Shmee150
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 26 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 26 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva