Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 prý nezvládá zdolat Nordschleife pod 7 minut, časem 7:04 se chlubit nebude
31.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Existuje nějaký důvod nepochlubit se nejlepším časem silničního auta ze Zeleného pekla? Ano. Stačí, aby stálo 25 milionů a vy jste si dali ještě vyšší cíle.
Formálně nejrychlejším autem se silniční homologací, které kdy zdolalo Severní smyčku německého Nürburgringu, je tedy Radical SR8, jeho časy jdoucí až k metě 6 a 48 sekund však mají svá „ale”. Auto je sice možné dostat „na značky”, vyžaduje ale individuální schválení pro provoz ve Velké Británii. A i kdyby tomu bylo jinak, je na místě se ptát, o jak silniční auto se už svou podstatou jedná. Pokud přeskočíme tohoto britského výtečníka, máme tu na metě 7:11 Apollo Sport od čerstvě doživšího Gumpertu, který už asi moc aut nevyrobí a jde také (třebaže už bez diskuze homologované) o hodně extrémní auto. Úplně čisté triko nemá ani značně modifikovaný (i když též nesporně sériový) Dodge Viper ACR s časem 7:12 a až za ním najdeme na kótách 7:14 a 7:19 vcelku civilizované stroje Lexus LFA Nürburgring Package a Chevrolet Corvette ZR1.
Tolik stručný úvod do problematiky jménem „nejrychlejší silniční auto Severní smyčky”, který je pro pochopení dále řečeného nezbytný. Středem pozornosti přitom tentokrát bude čerstvě „prakticky vyprodaný” britský hypersport jménem McLaren P1, který jsme v poslední době mohli vidět na Nordschleife několikrát trénovat. Nevyskytoval se tam náhodou, podle dostupných informací se rovnou pokoušel dosáhnout cíle dříve stanoveného samotným šéfem McLarenu Ronem Dennisem, podle nějž se vůz musí s časem dostat pod 7 minut a zdolat tak metu, který jakémukoli bez diskuze civilizovanému autu byla dosud značně vzdálena.
Jenže to se mu prý ne a nedaří. Pokud má Dale Lomas z Bridge to Gantry správné informace, pak McLaren s P1 čerstvě dosáhl na Smyčce času 7 minut a 4 sekundy. To je na jednu stranu obdivuhodný výkon, který by se bez diskuze zapsal do dějin, ale je dost dobrý na auto, které stojí přes 25 milionů korun a je tedy mnohonásobně dražší než časově ne až tak vzdálení konkurenti? A může vůbec McLaren takový výsledek publikovat, když si dal za cíl alespoň o 5 sekund lepší? Britové si v obou případech myslí, že nikoli, a tak si jej prý nechají pro sebe.
Všechno zmíněné berte s rezervou, neboť se pohybujeme v rovině spekulací, naznačené ale dává smysl a Dale Lomas o těchto věcech obvykle nežertuje. Tak nějak jsme od začátku tušili, že P1 nebude vzhledem k hybridnímu pohonu tak rychlý, jak se podle výkonových specifikací zdá a i když za čas 7:04 by se stydět nemusel, výsledek k chlubení by to vzhledem k jeho ceně a budované image vysloveně nebyl. Jsme zvědavi, jak vše dopadne, jednou McLaren bude muset nějaký čas P1 zveřejnit...
P1 sice po Severní smyčce doslova létá, na čas pod 7 minut to ale zatím prý nestačilo






P1 se obvykle prezentuje ve žluté či oranžovém, na Nordschleife ale volí méně nápadný stříbný háv
Zdroj: Bridge to Ganrty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva