Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 GTR se ukázal na nové oficiální ilustraci, stát má 68 milionů korun
25.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská okruhová novinka dostane 1 000 koní, mohutné zadní křídlo a gigantický difuzor, nad kterým trůní obří koncovky výfuku.
O okruhové verzi McLarenu P1 jsme v minulosti již několikráte hovořili, přičemž v polovině června britská automobilka dokonce uvolnila oficiální skicu a pár základních informací. Ty hovořily hlavně o výkonu 1 000 koní, zmíněna ovšem byla i cena, která by se oproti standardu měla více než zdvojnásobit. Britské zdroje přitom hovoří o sumě 1,98 milionu liber (cca 65,3 mil. Kč), zatímco ty nové americké pak dokonce o částce šplhající až do výše 3,4 milionu dolarů (68 mil. Kč).
Ve výsledku je ovšem jedno, zda půjde o tu či onu sumičku. V tomto případě totiž beze zbytku platí, že pokud se musíte ptát, pak na to nemáte. Navíc majitelé striktně okruhové verze se budou rekrutovat pouze z řad vlastníků standardního McLarenu P1, šanci tak má pouze 375 lidí. Zatím ovšem není jasné, zda vůz budou moci zaparkovat doma ve své garáži, či zda se o modely GTR bude starat sama automobilka. Pravděpodobnější je ovšem druhá možnost.
A co vlastně novinka oproti základu nabídne? Z nové oficiální ilustrace je jasně patrné mohutné zadní křídlo kombinované s obřím difuzorem a dvěma kulomety velké ráže namísto výfuku. Mimo to patřičně nabobtnají boky, aby mohly ubytovat rozměrnější kovaná kola obouvající slicky. To přitom hovoříme hlavně o zádi, stejné opatření se ovšem dá očekávat také vpředu.
Dále můžeme očekávat změny na podvozku i motorovém prostoru, kde 3,8litrový osmiválec v kombinaci s elektromotorem musí vyprodukovat o 84 koní více. Vsadit se dá také na odlehčovací kúru, základními stavebními prvky novinky tak dozajista budou karbon, titan a hliník. Kolik ovšem McLaren P1 GTR bude vážit, na to si ještě chvíli musíme počkat.


McLaren P1 GTR se nám začíná pěkně vybarvovat
Zdroj: DuPont Registry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 3 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 4 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 6 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 7 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva