Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla
26.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Než se britské značce McLaren uráčí zveřejnit technické specifikace ideového nástupce modelu F1, máme pro vás připravených pár nových fotek.
Stržení plachty z nového McLarenu P1 na pařížském autosalonu počítáme už jen na hodiny, abychom vám ale čekání alespoň trochu zkrátili, můžete se podívat na další pokračování ateliérového fotoseriálu. Co konečně ukazuje, je ohromné a stejně jako samotný automobil organicky zaoblené křídlo s horizontální štěrbinou a v pohotovostní poloze. Ačkoli jsme jej na prvních záběrech neviděli, jeho existenci nám včera potvrdil únik patentových obrázků zřejmě sériové verze.
Také další fotky ukazují, že na snímcích sloužících k zaregistrování a ochraně duševního vlastnictví McLarenu je poněkud jiný vůz. Rozdíly jsou markantní zejména při srovnání délky převisů, přičemž reálný stroj je má trochu kratší. Nově se odhalila rovněž vnitřní struktura hlavních světel - ty kromě oblouků LED kopírujících tvar loga McLarenu obsahují tři samostatné čočky.
Co dál? Dál asi nic. Pokud vás tohle auto nějakým způsobem zaujalo, můžete se na něj podívat z nových úhlů, případně studovat detaily exteriéru jako jsou karbonové kryty zpětných zrcátek, zvláštně zakřivené lamely difuzoru zadního nárazníku, případně nasávání na střeše a krytu pohonné jednotky a odvětrávání motorového prostoru mezi pásem červených LED a jedinou koncovkou výfuku.
Nic víc pro tuto chvíli opravdu nemáme, můžeme si tak jen zopakovat, že P1 dostane přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,8 l a výkonu až na 800 koní při 9 000 otáčkách za minutu. Elektromotor ve spojení se systémem KERS ne nepodobným tomu, který se používá v monopostech F1 by měl pak přidat dalších cirka 160 koní. Zrychlení na stovku má vůz zvládnout za méně než tři vteřiny a maximální rychlost se odhaduje na 385 km/h. Další informace budeme mít snad už zítra.
Primárním účelem zadního křídla bude generování přítlaku, při zpomalování z vysokých rychlostí ale poslouží také jako aerodynamická brzda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB