McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace

Britský výrobce sportovních vozů potřebuje nezbytně rozšířit výrobu, aby vytvořil kapacity pro otevřenou verzi MP4-12C. Zde je jeho velmi realistická podoba.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace

31.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britský výrobce sportovních vozů potřebuje nezbytně rozšířit výrobu, aby vytvořil kapacity pro otevřenou verzi MP4-12C. Zde je jeho velmi realistická podoba.

Minulý týden se patrně z vývojového centra McLarenu ve Wokingu anebo partnerského Webasta dostaly ven první záběry připravovaného nového modelu MP4-12C Spyder. Nebyly příliš kvalitní a nezachycovaly celý vůz, nicméně to podstatné z nich vyčíst šlo - Britové ve spolupráci s divizí Roof Systems německé společnosti Webasto vyvíjí pevnou sklápěcí střechu pro svůj momentálně jediný sériový automobil.

Měla by být vyrobena z hliníku v kombinaci s kompozitem na bázi uhlíkových vláken a poslední zprávy dodávají, že s návrhem a přípravou sklápěcího mechanismu i zesílením otevřené karoserie asistoval rovněž Lotus. Na konci programu má být vůz, který dokáže na požádání tlačítkem sklopit nebo „natáhnout” střechu pomocí elektro-hydrauliky během 17 sekund.

Dnes pro vás máme několik různobarevných vizualizací jednoho počítačem vytvořeného záběru od známého ilustrátora jménem Wildspeed, který se snaží detaily spatřené na inkriminovaných nekvalitních fotografiích do poněkud výmluvnějších renderů. Nutno říci, že jsou na první pohled velmi zdařilé, ačkoli na ten druhý dost dobře nevysvětlují, jak by se mohlo kolmé zadní okno spouštět do karoserie, když jeho horní základna je širší, než rozpětí mezi oběma ochrannými oblouky ve spodní části.

Asi by to šlo vyřešit třeba tak, že by sklo bylo předsunuto před nimi, respektive stačilo by do obou tunelů vytvořit patřičné zářezy. To berte jen jako poznámku pod čarou, oni si s tím inženýři Webasta, McLarenu a Lotusu jistě poradí sami, respektive dost možná se tak už i stalo, jak jsme to viděli na fotkách. Ostatně o tom, jak dalece program pokročil, nevypovídají jen obrázky auta, ale též plány upravené fabriky McLarenu, kde má firma Webasto již vyhrazené své místo.


McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 1 - mclaren mp4-12c spyder webasto 01McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 2 - mclaren mp4-12c spyder webasto 02McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 3 - mclaren mp4-12c spyder webasto 03McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 4 - mclaren mp4-12c spyder webasto 04McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 5 - mclaren mp4-12c spyder webasto 05McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 6 - mclaren mp4-12c spyder webasto 06McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 7 - mclaren mp4-12c spyder webasto 07McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 8 - mclaren mp4-12c spyder webasto 08McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 9 - mclaren mp4-12c spyder webasto 09McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 10 - mclaren mp4-12c spyder webasto 10McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace - 11 - mclaren mp4-12c spyder webasto 11
Na posledním záběru můžete vidět, že Webasto a jeho sekce RHT (retractable hardtop - sklápěcí střecha) dostala místo téměř uprostřed výrobních prostorů

Ilustrace: Wildspeed přes Teamspeed.com

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.