Mazda MX-5 Spyder a Turbo 2: lehký roadster a ultra hot hatch pro SEMA 2011

Do začátku výstavy speciálního příslušenství SEMA 2011 se počítají už jen hodiny a automobilky pozvolna odkrývají své příspěvky k tématu. Ani Mazda nechce zůstat stranou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mazda MX-5 Spyder a Turbo 2: lehký roadster a ultra hot hatch pro SEMA 2011

30.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mazda MX-5 Spyder a Turbo 2: lehký roadster a ultra hot hatch pro SEMA 2011

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Do začátku výstavy speciálního příslušenství SEMA 2011 se počítají už jen hodiny a automobilky pozvolna odkrývají své příspěvky k tématu. Ani Mazda nechce zůstat stranou.

Mazda bude v Las Vegas asi ještě hodně obletovanou značkou. Na svém stánku s největší pravděpodobností odhalí vícero aut, ale pozornost by měly poutat především model MX-5 Spyder s lehkou plátěnou střechou a odlehčenou konstrukcí a také typ Mazda Turbo 2.

Bohužel, první fotografie nedoprovází prakticky žádné informace. V případě roadsteru proto můžeme jen hádat, ale je zřejmé, že auto dostane snížený podvozek, větší brzdový systém Brembo z okruhové verze, novou příď s revidovaným tvarem nasávání a téměř sázkou na jistotu je i redukovaná hmotnost. Z konstrukce vkusné stříšky připomínající horní díl bikin lze usuzovat, že bude ovládána manuálně.

Ani k „turbodvojce” se toho moc neobjevilo. Fotky zveřejnila Mazda na svém profilu na twitteru a napsala k němu zajímavý komentář: „Jeden z našich nejvýkonnějších přeplňovaných motorů na nejlehčí platformě.“ Vzápětí se ale na internetu začaly v diskusích k těmto automobilům objevovat příspěvky firmy Autobarn. „Vůz byl postaven společností Autobarn pro závody The One Lap of America, dostal přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru a upravený podvozek značky Corksport. Vůz má za sebou jízdu dlouhou 3 800 mil napříč Spojenými státy v divizi Kompaktních vozů s posádkou Eric Vates a Charles Espenlaub,“ dodává někdo, kdo vystupuje jako zástupce firmy Autobarn.

Logiku by to celkem mělo. Pokud to náhodou nevíte, podnik One Lap of America patří k nejtvrdším osmidenním závodům napříč USA pro nejvýkonnější silniční stroje, který se vyvinul z původně nelegální soutěže typu Cannonball. Dnes se soutěžící přesouvají z jednoho okruhu na druhý, běžně bez podpory týmů a zázemí, a měří se pouze časy na závodní dráze. A pokud se podíváte do letošní listiny účastníků, tato posádka sedlající Mazdu 2 se tam opravdu objevila. Z necelých 80 aut skončila uprostřed startovního pole, což mezi vozy značek Porsche, BMW, Jaguar, Corvette, Ultima či Nissan není špatný výsledek. Přesto nám to ale nic neříká o výkonech, na ty si budeme muset počkat do úterý.


Mazda MX-5 Spyder a Turbo 2: lehký roadster a ultra hot hatch pro SEMA 2011 - 1 - Mazda MX5 SpyderMazda MX-5 Spyder a Turbo 2: lehký roadster a ultra hot hatch pro SEMA 2011 - 2 - Mazda Turbo 2
Malá dvojka dostala čtyřválec 2,3 turbo z modelu 3 MPS (v USA Mazdaspeed 3), Spyder je zase o odlehčování původní konstrukce

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.