Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda CX-5 odhalena i neodhalena na nové sérii fotek a videí
3.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je poněkud zvláštní, když automobilky prezentují své vlastní „spy“ fotky zakamuflovaných prototypů. Ale ještě podivnější, když tak udělají až potom, co byla podoba daného modelu odhalena oficiálními záběry.
Něco takového ale právé provedla Mazda se svou novinkou CX-5. Její podobu přitom známe už pár týdnů a slušný obrázek jsme si mohli udělat již ze ženevského konceptu Minagi. Považujte proto tuto sérii fotek doplněných o video pouze za velmi obecný pohled pod pokličku finálního testování.
Jak již bylo vyřčeno, model CX-5 byl postaven pomocí souboru technologií nazvaných Skyactive, což u Mazdy znamená snížení hmotnosti karoserie při současném zvýšení její pevnosti a odolnosti proti zkrutu, ale také novou generaci zážehových a vznětových motorů. Benzínová jednotka Skyactive-G o objemu 2,0 l má neobvykle vysoký kompresní poměr 14:1, který se (společně s upravenými písty a časováním) podle konstruktérů nejvíce podílel na nízké spotřebě a na atmosférický motor slušného výkonu kolem 165 koní.
Diesel Skyactive-D o objemu 2,2 litru má naprosto identický kompresní poměr, což je ale zase na naftový agregát extrémně nízká hodnota, která by za normálních okolností snížila tlak ve válcích natolik, že by měl motor problém se studenými starty. Mazda tento problém ovšem vyřešila použitím speciálních keramických žhavících svíček a zpětnou recirkulací výfukových plynů přes déle pootevřené výfukové ventily, aby se motor mohl rychleji ohřát. Mazda slibuje výkony kolem 170 koní, točivý moment přes 400 Nm, extrémní snížení škodlivých emisí NOx a o pětinu nižší spotřebu oproti motoru 2.2 MZR-CD. Přesnou hodnotu neuvádí, ale podle průměrných emisí oxidu uhličitého 120 g/km to vychází na 4,8 l/100 km.
Na bližší detaily si budeme muset počkat ještě pár dní, nejpozději do začátku frankfurtského autosalonu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva