Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Maybach Guard 2011: nejrychlejší obrněný vůz světa
9.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Maybachu se na trhu zrovna nedaří, boj o zákazníka ale přesto nevzdává. Nejnověji se pokouší náročnou klientelu oslovit novou verzí pancéřované limuzíny Guard, která se chlubí vskutku jedinečnými parametry.
Pokud patříte mezi ty, kteří si mohou dovolit koupi limuzíny značky Maybach, je o poznání pravděpodobnější, že patříte i mezi takové, jimž by někdo mohl chtít usilovat o život. Právě pro tyto případy má automobilka divizi nazvanou prostě Guard, která se zabývá vývojem a výrobou pancéřovaných Maybachů. Jeho nejnovější dílo se jmenuje opět Guard a na bázi sedanu 62 staví opravdu pozoruhodný vůz.
Výrobce zatím uvolnil jedinou fotografii „letošního” Guardu, a tak dále zmíněné nemůžeme zcela potvrdit, prohlašuje však, že pancéřovaná verze je prakticky nerozeznatelná od běžné verze dvaašedesátky. Prý ani oko specialisty na podobné vozy nemá šanci od pohledu Guard odlišit od výchozího modelu 62.
Nevíme zatím, jakým zbraním a nástrahám má být schopen Guard odolat, vyjádřením jeho odolnosti by ale neměla být lehká stavba. Díky použití drahých materiálů jako je kevlar přinesla vozu zvýšená odolnost jen 406 kilogramů hmotnosti navíc, díky čemuž může nadále stát na sériovém podvozku, používat běžné brzdy a dát vozu patřičnou dynamiku i se sériovým motorem. Při maximální rychlosti obligátních 250 km/h a zrychlení na stovku za 5,7 sekundy jde o nejrychlejší podobně zaměřený vůz světa, žádný jiný „obrněnec” ani 250 km/h nejede. Je tomu tak tedy jistě mezi takto laděnými vozy, které vyrábějí přímo automobilky v alespoň trochu větších sériích.
Maybach Guard 2011 je z kategorie těch vozů, na které nemáte, pokud se musíte ptát na cenu, a tak o ní automobilka ani nehovoří. Pro objednání je k ale dispozici ihned.
Pokud byste se o Maybachu 62 chtěli dočíst více, přečtěte si naše nedávné představení verze Zeppelin, nebo starší článek o otevřené variantě Landaulet.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva