Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Maximálka Tesly S P85D je jen na chvíli. 250 km/h není udržitelných, hlásí auto (videa)
14.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ani když máte šťávy v bateriích dostatek, nenechá vás Tesla Model S P85D jet přes 217 km/h déle než pár vteřin. Pak sama zpomalí kvůli „udržitelnosti”.
Nedávný upgrade firmwaru Tesly Model S přináší několik novinek, jako třeba zlepšení funkcí plánování trasy podle toho, jak jsou po cestě dostupné nabíječky Supercharger. Představil se asi před měsícem jako verze 6.2 a pro nejsilnější Model S P85D také zvýšil maximálku na 250 km/h. Skvělé, konečně žravé osmiválce Tesle neujedou.
Jenže to má háček. U běžných aut jsme zvyklí, že můžeme jet určitou vysokou rychlostí, tedy třeba 250 km/h, dokud máme v nádrži palivo, takže by se dalo očekávat, že to u Tesly Model S P85D bude stejně. Jenže ouha. Můžete mít baterie na zhruba 50 %, což není nijak málo, teoreticky byste měli ujet ještě nejméně dvě stovky kilometrů, ale na 250 km/h vás elektronika pustí jen na krátkou chvíli.
Nad 235 km/h číslo na tachometru zčervená, jak ukazuje video níže, a od té doby máte sedm vteřin na to, abyste se dostali na 250 km/h. Po sedmi vteřinách elektronika auto zpomalí a po nějaké době omezí rychlost na nějakých 216 - 217 km/h, hodnotu, kterou má za „udržitelnou”. Na 250 km/h se tedy delší dobu neudržíte, ať pedál plynu drtíte, jak chcete.
Těžko říci, co přesně je limitem, zřejmě opět akumulátory a jejich schopnost dlouhodobě dodávat vozu určitý výkon. Na každý pád jde o další aspekt elektromobilů, na který nejsme z konvenčních aut zvyklí - u těch je omezením jen stav paliva v nádrži. Ani to nevydrží věčně, i tak to bude o hodně déle než 7 sekund Tesly...
Takhle dopadl pokus o 250 km/h na Autobahnu
Zrychlení z nuly je ale skutečně impozantní, tentokrát zkoušeno v USA
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch