Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům

Klientelu Maserati zjevně přitahuje typ motoru, který dříve nebyl k mání. Proto nakonec bylo za první čtyři měsíce prodáno téměř 2 000 vozů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům

13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Klientelu Maserati zjevně přitahuje typ motoru, který dříve nebyl k mání. Proto nakonec bylo za první čtyři měsíce prodáno téměř 2 000 vozů.

V minulém týdnu jsme se věnovali hlavně plánům Sergia Marchionneho, které ovšem investory vrhly spíše do nejistoty, než že by je naplnily optimismem. TO může znít paradoxně, neboť šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles s ničím jiným než právě s růstem a ziskem v příštích pěti letech nepočítá. Trochu však přitom pozapomíná na fakt, že kupříkladu taková Alfa Romeo může jen sotva pomýšlet na pětinásobné navýšení prodejů, pokud její reputace ve světě bude taková, jaká je.

Stejně tak lze pozdvihnout obočí i nad růstem, jehož má dosáhnout Maserati. Značka s trojzubcem ve znaku by totiž podle současných plánů měla v roce 2018 prodávat 75 tisíc nových aut, což zní jako utopie. A to dokonce i ve světle úspěchů loňského roku, kdy registrováno bylo 15 400 exemplářů, nebo toho letošního.

Během prvních čtyř měsíců roku 2014 se totiž Maserati sice povedlo navýšit své evropské prodeje o 420 procent, ve výsledku však stále hovoříme jen o 1 837 kusech. Na druhou stranu, 507 exemplářů připadá na měsíc duben (meziroční nárůst o 333 %), z čehož je vidět vzestupná tendence přinejmenším v absolutních číslech. Nejsme si však jisti, že značce toto tempo vydrží.

Je totiž třeba zmínit, že mluvíme o trhu sportovních a luxusních vozů, který do značné míry kopíruje tržby hollywoodských trháků. Ty přitom během prvního víkendu „trhnou“ třebas i 160 milionů dolarů (cca 3,2 mld. Kč), během druhého však evidují i 80procentní pokles tržeb. To samé tedy může potkat i Maserati, až se movitá klientela nasytí.

Je však možné, že italský trojzubec bude v tomto ohledu větší trvalkou, přece jen evropští zájemci sahají hlavně po dieselových motorech, které dříve v nabídce nebyli. Je tak možné, že ještě nějaký ten měsíc budeme rostoucí prodeje evidovat, díky čemuž by letos mohla padnout i meta 20 tisíc registrací.


Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům - 1 - 2014 Maserati Ghibli 003Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům - 2 - 2014 Maserati Ghibli 001Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům - 3 - 2014 Maserati Ghibli 005Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům - 4 - 2014 Maserati Ghibli 004Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům - 5 - 2014 Maserati Ghibli 006Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům - 6 - 2014 Maserati Ghibli 002Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům - 7 - Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna 2014 01Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům - 8 - Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna 2014 02Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům - 9 - Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna 2014 03
Maserati prodává v Evropě modely Ghibli a Quattroporte hlavně s dieselovými motory, jež dříve nebyly k mání

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.