Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Klientelu Maserati zjevně přitahuje typ motoru, který dříve nebyl k mání. Proto nakonec bylo za první čtyři měsíce prodáno téměř 2 000 vozů.
V minulém týdnu jsme se věnovali hlavně plánům Sergia Marchionneho, které ovšem investory vrhly spíše do nejistoty, než že by je naplnily optimismem. TO může znít paradoxně, neboť šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles s ničím jiným než právě s růstem a ziskem v příštích pěti letech nepočítá. Trochu však přitom pozapomíná na fakt, že kupříkladu taková Alfa Romeo může jen sotva pomýšlet na pětinásobné navýšení prodejů, pokud její reputace ve světě bude taková, jaká je.
Stejně tak lze pozdvihnout obočí i nad růstem, jehož má dosáhnout Maserati. Značka s trojzubcem ve znaku by totiž podle současných plánů měla v roce 2018 prodávat 75 tisíc nových aut, což zní jako utopie. A to dokonce i ve světle úspěchů loňského roku, kdy registrováno bylo 15 400 exemplářů, nebo toho letošního.
Během prvních čtyř měsíců roku 2014 se totiž Maserati sice povedlo navýšit své evropské prodeje o 420 procent, ve výsledku však stále hovoříme jen o 1 837 kusech. Na druhou stranu, 507 exemplářů připadá na měsíc duben (meziroční nárůst o 333 %), z čehož je vidět vzestupná tendence přinejmenším v absolutních číslech. Nejsme si však jisti, že značce toto tempo vydrží.
Je totiž třeba zmínit, že mluvíme o trhu sportovních a luxusních vozů, který do značné míry kopíruje tržby hollywoodských trháků. Ty přitom během prvního víkendu „trhnou“ třebas i 160 milionů dolarů (cca 3,2 mld. Kč), během druhého však evidují i 80procentní pokles tržeb. To samé tedy může potkat i Maserati, až se movitá klientela nasytí.
Je však možné, že italský trojzubec bude v tomto ohledu větší trvalkou, přece jen evropští zájemci sahají hlavně po dieselových motorech, které dříve v nabídce nebyli. Je tak možné, že ještě nějaký ten měsíc budeme rostoucí prodeje evidovat, díky čemuž by letos mohla padnout i meta 20 tisíc registrací.
Maserati prodává v Evropě modely Ghibli a Quattroporte hlavně s dieselovými motory, jež dříve nebyly k mání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie