Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů

Maserati vyrukovalo na domácím boloňském autosalonu s exkluzivitou - limitovanou edicí modelu GranTurismo S oslavující 150. výročí sjednocení Itálie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů

2.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Maserati vyrukovalo na domácím boloňském autosalonu s exkluzivitou - limitovanou edicí modelu GranTurismo S oslavující 150. výročí sjednocení Itálie.

Itálie si rok 2011 bude pamatovat nejen díky demisi Berlusconiho, ale též jako období, kdy tifosi slavili 150. výročí sjednocení. To se již nejednou promítlo i do světa aut, to třeba když koncern Fiat vyznal lásku své vlasti modelem Abarth 500 Cabrio Italia. Teď firma provedla to samé, jen s Maserati GranTurismo. Ostatně Maserati má s výrobou unikátních kousků také nějaké zkušenosti - vzpomeňte třeba na model GranCabrio Fendi.

Pokud pro sérii 150 malých Abarthů platil přídomek exklusivní a omezená, pro Maserati GranTurismo S Limited Edition musíme použít výraz raritní. Podle tvrzení automobilky vznikne pouze dvanáct kousků a všechny mají zůstat výlučně v Itálii, čímž se z celé nabídky stává cosi jako „cosa nostra” aneb „naše věc”. Vůz přitom není po stránce techniky nijak unikátní a od sériového provedení se odlišuje zejména výbavou a zvláštním odstínem laku karoserie. Nejitalštější Maserati dostalo matnou barvu nazvanou Sebring Blue, která prý „dá vyniknout elegantním liniím, ale zároveň zdůrazňuje sportovní agresivitu“. Té má ale docela dost i bez barvy.

O stejný akcent se mají podle Italů postarat také z karbonu vyrobené doplňky, jako třeba přední spoiler s „lízátkem“ pod nárazníkem, kryty vnějších zpětných zrcátek, kliky dveří a protažená zadní odtrhová hrana na víku kufru. S těmito prvky pak ladí nástavce prahů lakované matově černou a černá 20“ kola odhalující „ručně broušené hliníkové třmeny brzdového systému“.

Při výrobě interiéru se zase uplatnily prvky použité při výrobě modelu MC Stradale a to znamená, že hlavním dekoračním materiálem zde bude opět kompozit z uhlíkových vláken. Najdete jej na palubní desce, středové konzole, centrálním tunelu, dveřích a jsou z něj vyrobena také pádla řazení pod volantem. A pochopitelně tu nemůže chybět ani připomínka exkluzivity v podobě plakety ozdobené trojicí italských vlaječek a pořadovým číslem.

Kolik za tu „srandu“ Maserati požaduje? Při symbolech národní pýchy by se cenovka uvádět asi neměla a nějak podobně to vidí v automobilce. Cenu totiž neprozradila.


Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 1 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 01Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 2 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 02Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 3 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 03Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 4 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 04Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 5 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 05Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 6 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 06Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 7 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 07Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 8 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 07_1Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 9 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 08Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 10 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 09Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 11 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 10
Na raritu jménem Maserati GranTurismo S Limited Edition bude mít nárok pouze velmi omezený počet lidí, technicky přitom nejde o unikát

Zdroje: Maserati, Omniauto.it

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše