Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži

Na základě Alfy Romeo 4C postaví značka Maserati nový sportovní model s šestiválcem Ferrari. Předzvěst sériového vozu uvidíme už v Paříži.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži

4.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na základě Alfy Romeo 4C postaví značka Maserati nový sportovní model s šestiválcem Ferrari. Předzvěst sériového vozu uvidíme už v Paříži.

Od Maserati bychom nyní očekávali, že v dohledné době vypustí sériovou verzi crossoveru Kubang, který se v podobě konceptu představil na loňském frankfurtském autosalonu. Případně že něco naznačí k menšímu sedanu (pracovně nazývanému) Levante, postaveného na základech Lancie Thema a Chrysleru 300. Místo toho nás však chtějí Italové na pařížském autosalonu překvapit novým sportovním strojem schopným konkurovat Porsche 911.

Jeho existenci odhaluje elektronická upoutávka zasílaná automobilkou majitelům Maserati, ve které se doslova píše: „Světová premiéra vozu, který otevírá nové obzory, pokud jde o exkluzivitu, výkony a styl“. Pravděpodobně koncept bude součástí celkem šesti vystavených automobilů, a přestože email neobsahuje detaily, proslýchá se, že by se mělo jednat o dvousedadlový vůz pojmenovaný GranSport, který během dvou nebo tří let nahradí model GranTurismo.

Jsou-li útržky informací unikající z Maserati správné, mělo by se jednat o automobil s motorem uprostřed, částečně postavený na základech Alfy Romeo 4C. Čtyřválec 1,8T údajně nepřichází do úvahy a tak se spekuluje rovněž o atmosférickém osmiválci 4,7 l. Před zadní nápravou se ale nejspíš objeví nový přeplňovaný šestiválec, který Ferrari vyvinulo pro obě značky.

Odhadovaný výkon V6 bi-turbo se pohybuje kolem 450 koní a přenášet na zadní kola je má sedmistupňová dvouspojková převodovka, opět vypůjčená z Maranella. Hmotnost juniorského supersportu se údajně pohybuje kolem 1 200 kg, což by zajistilo čas akcelerace na stovku za čtyři vteřiny a nejvyšší rychlost hravě přes 300 km/h.

Dvousedadlový model je součástí plánů Maserati zvednout prodeje na 10 tisíc aut ročně, přičemž pětinu z této částky má zajistit právě zmiňovaná novinka. O zbytek se podle plánů postará SUV (zřejmě až od roku 2014) a výše uvedený menší sedan (2013) a také zcela nové Quattroporte (také 2013).


Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži - 1 - Alfa Romeo 4C Frankfurt 01Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži - 2 - Alfa Romeo 4C Frankfurt 02Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži - 3 - Alfa Romeo 4C Frankfurt 03Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži - 4 - Alfa Romeo 4C Frankfurt 04Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži - 5 - Alfa Romeo 4C oficialni 01Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži - 6 - Alfa Romeo 4C oficialni 02Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži - 7 - Alfa Romeo 4C oficialni 03Maserati GranSport: Alfa 4C s trojzubcem a biturbo V6 od Ferrari už v Paříži - 8 - Maserati Pariz
Výrobu Alfy 4C bude zajišťovat Maserati, je proto pochopitelné, že má zájem využít její platformu i ve svůj prospěch

Zdroj: Car Advice

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše