Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Marchionne končí i jako šéf Ferrari, kdo ho nahradí?
14.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už je to jisté, milovník svetrů se stáhne nejen z vedení FCA, opustí i pozici šéfa Ferrari. Z Maranella dokonce odkráčí ještě o rok dříve.
Koncern Fiat Chrysler Automobiles je momentálně spojen především s osobou Sergia Marchionneho. Ten zastiňuje prakticky všechny kolegy, kteří se na vedení automobilek koncernu FCA podílejí a vzhledem ke svým mediálním expozé vlastně nejen je. Jeho éra se ovšem pomalu chýlí ke konci, jak před dny oznámil John Elkann, dědic celého impéria a šéf společnosti Exor, jenž FCA ovládá.
Celý svět se rázem začal ptát, z kolika židlí hodlá Marchionne sesednout. Kromě FCA jej totiž najdeme na postu nejvyšším také u Ferrari a mimo to vládne i samotnému Fiatu, Chrysleru a společnosti CNH Industrial, která se zabývá výrobou zemědělských strojů. Dále jej najdeme také ve správní radě tabákového gigantu Philip Morris či ve vedení švýcarské firmy SGS, která má na starosti testování a certifikace.
Jak tomu bude u posledních zmiňovaných společností, to není jisté. Nicméně z vedení Ferrari odejde Marchionne ještě dříve, než opustí křeslo šéfa FCA - již v příštím roce. Jeho nástupcem na tomto postu přitom bude Alfredo Altavilla, který aktuálně šéfuje operacím koncernu v Evropě, Africe a na Středním Východu. Ve Fiatu ovšem od roku 1990 zastával i řadu dalších pozic.
Altavilla byl ostatně zmiňován již dříve v souvislosti s nahrazením Marchionneho jakožto šéfa celého koncernu FCA, tato úloha ale nejspíše připadne někomu jinému. Vedení Ferrari má ale prakticky v kapse, je totiž velkým favoritem již zmiňovaného Elkanna. Ten se přitom v minulosti zasadil právě o to, aby do čela Fiatu zasedl právě Marchionne, jeho přání se tady stávají rozkazy...


Sergio Marchionne v příštím roce skončí v čele Ferrari...
...nahradit jej má Alfredo Altavilla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva