Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel nejrychlejšího SUV světa drze vyzval na souboj ve sprintu rekordní Teslu
4.12.2018 | Mirek Mazal
Bylo to vážně drzé, neboť maximální rychlost vám sprintu moc nepomůže a ve zrychlení má být lepší Tesla. Jak se ale rychle ukázalo, její naděje na jednoznačné vítězství byly falešné.
Postavit proti sobě nejrychlejší benzínové SUV a nejrychlejšího elektrického konkurenta je zajímavé už kvůli setkání dvou zcela rozdílných snah o dosažení velmi podobného výsledku. Tradičnější přístup zastoupilo nejrychlejší a nejbrutálnější SUV dneška, za alternativu tu byl luxusní crossover platící za nejlépe zrychlující vůz svého druhu.
Když je řeč o brutalitě a SUV, nemůže na scénu dorazit nikdo jiný než Lamborghini Urus. Vůz pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turby o výkonu 478 kW (650 koní) při 6 000 ot./min a točivém momentu 850 Nm v rozpětí 2 250 až 4 500 ot./min. Permanentní pohon obou náprav spolu s osmistupňovým automatem dávají dohromady zrychlení na stovku za 3,6 sekundy. Celkem 2,3 tuny těžký kousek může uhánět až 305 km/h, rychleji žádné SUV nejede.
Proti mohutnému supersportu na chůdách se na trať dlouhou 1/4 míle postavila Tesla Model X P100D, tedy výkonnější verze s až 568 kW (772 koní) a 989 Nm. Potenciál zúročuje pohon obou náprav, přes hmotnost 2,5 tuny se má vůz na stokilometrovou rychlost dostat za 3 sekundy, což . Omezovač bývá sériově nastaven na hranici 250 km/h.
V případě maximálky není co řešit, tady je Urus králem, v případě zrychlení by měla vládnout Tesla. Majitel Lamborghini, který stojí za kanálem Dragtimes na Youtube (a vlastní také několik Tesel) ovšem věřil, že Urus dokáže víc teorii se rozhodl ověřit v praxi na Palm Beach International Raceway, tedy čtvrtmílové trati určené právě závody ve sprintech. Pravda se ukázala po nutném zahřátí baterií Tesly.
První závod těsně vyhrál klasik se čtveřicí koncovek hlasitého výfuku. Při druhém pokusu ale vítězství nepotvrdil, nepodařil se mu start. Nicméně prohrál jen okem diváka - elektromobil sice kvůli lepšímu startu dojel do cíle dříve, ale měřicí zařízení Urusu přiřklo nový rekord na 400 metrů mezi SUV s časem 11,234 sekundy při rychlosti 193,3 km/h na cílové čáře. Třetí duel opět ovládl modrý hromotluk na benzín. Poslední, čtvrté srovnání mělo ukázat výsledek s letmým startem, ale řidič Tesly „ulil” start a jasně vyhrál hlavně díky tomu, opakování už se nekonalo.
Bez ohledu na to je výsledkem těsné vítěství Urusu, který jedním šmahem sesadil Teslu Model X i z trůnu rekordmanů - jeho výše zmíněný čas je nejlepší kdy potvrzený výkon sériově vyráběného SUV. Vládcem sportovně užitkové kategorie je tedy v tuto chvíli Lamborghini Urus, Tesla ale jistě na tomto poli neřekla své poslední slovo...
Lamborghini Urus se postavilo proti Tesle Model X. Každý čekal vítězství Tesly, čtyřnásobný souboj na čtvrt míle ale ovládlo Lambo
Zdroj: [https://www.youtube.com/channel/UCWeLPNowZvdzXwnCDxVyNEg DragTimes@Youtube]
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva