Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige
3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový vlastník Lotusu, DRB-Hicom, má s firmou poněkud destruktivní záměry. Nebude ani nový Esprit, ani osmiválcový motor. A navíc se zřejmě bude propouštět.
Není tomu dávno, co skupina DRB-Hicom převzala značku Lotus a slibovala, že plány Danyho Bahara dotáhne do konce. To by jistě znamenalo menší vzrušení v Maranellu, neboť prvním v řadě měl být nový Esprit, jinak také konkurence pro Ferrari 458 Italia. Nakonec však značka se vzpínajícím se koníkem ve znaku může zůstat v klidu. Proč?
Inu, je to jednoduché. DRB-Hicom dnes oznámilo, že veškeré investice naplánované na zbytek letošního a celý příští rok se budou týkat jen stávající řady. Což znamená, že nový Esprit nedorazí ani s „vypůjčeným“ motorem, jak to po Baharově odchodu zprvu vypadalo. Na osmiválec vlastní konstrukce totiž u Lotusu doposud nesáhli, stejný osud potkal i dvouspojkovou převodovku.
Stávající řada ovšem aktuálně u Lotusu není nijak široká, natož pak svěží. Stále si sice můžete koupit Elise i Exige se čtyřválcem 1,8 l od Toyoty, jejich výroba však bude pomalu dobíhat. K dispozici tak máte pouze Evoru a Evoru S, které by se mohly příští rok dočkat otevřených verzí, a také Exige S V6. Oba vozy totiž sdílí ten samý motor a některé komponenty, jejich výroba tak zřejmě finančnímu oddělení DRB nepřitíží.
Co ale bude dále? To nikdo neví, což trápí zejména ty zaměstnance Lotusu, které najal Dany Bahar právě kvůli nové modelové řadě. Ta měla kromě nového Espritu čítat i hybridní modely. Na ty ovšem již vůbec nejsou peníze, jednu z nejznámějších britských značek tak zřejmě čeká propouštění.




























Lotus Esprit měl dorazit jako první nový model značky pod vedením Danyho Bahara, přičemž o pohon se měl starat osmiválcový motor vlastní konstrukce a dvouspojková převodovka. Nakonec nebude nic z toho, alespoň ne v dohledné době
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 2 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 2 hodinamiS Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 08:38 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.