Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel Lotusu zastavil vývoj všech novinek, do konce roku 2013 bude nabízet jen Evoru, Elise a Exige
3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový vlastník Lotusu, DRB-Hicom, má s firmou poněkud destruktivní záměry. Nebude ani nový Esprit, ani osmiválcový motor. A navíc se zřejmě bude propouštět.
Není tomu dávno, co skupina DRB-Hicom převzala značku Lotus a slibovala, že plány Danyho Bahara dotáhne do konce. To by jistě znamenalo menší vzrušení v Maranellu, neboť prvním v řadě měl být nový Esprit, jinak také konkurence pro Ferrari 458 Italia. Nakonec však značka se vzpínajícím se koníkem ve znaku může zůstat v klidu. Proč?
Inu, je to jednoduché. DRB-Hicom dnes oznámilo, že veškeré investice naplánované na zbytek letošního a celý příští rok se budou týkat jen stávající řady. Což znamená, že nový Esprit nedorazí ani s „vypůjčeným“ motorem, jak to po Baharově odchodu zprvu vypadalo. Na osmiválec vlastní konstrukce totiž u Lotusu doposud nesáhli, stejný osud potkal i dvouspojkovou převodovku.
Stávající řada ovšem aktuálně u Lotusu není nijak široká, natož pak svěží. Stále si sice můžete koupit Elise i Exige se čtyřválcem 1,8 l od Toyoty, jejich výroba však bude pomalu dobíhat. K dispozici tak máte pouze Evoru a Evoru S, které by se mohly příští rok dočkat otevřených verzí, a také Exige S V6. Oba vozy totiž sdílí ten samý motor a některé komponenty, jejich výroba tak zřejmě finančnímu oddělení DRB nepřitíží.
Co ale bude dále? To nikdo neví, což trápí zejména ty zaměstnance Lotusu, které najal Dany Bahar právě kvůli nové modelové řadě. Ta měla kromě nového Espritu čítat i hybridní modely. Na ty ovšem již vůbec nejsou peníze, jednu z nejznámějších britských značek tak zřejmě čeká propouštění.
Lotus Esprit měl dorazit jako první nový model značky pod vedením Danyho Bahara, přičemž o pohon se měl starat osmiválcový motor vlastní konstrukce a dvouspojková převodovka. Nakonec nebude nic z toho, alespoň ne v dohledné době
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel