Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel Audi SQ7 TDI vytáhl dvoutunové SUV na Ring. Drtil sporťáky i hot hatche
26.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoutunovému dieselovému SUV by asi nikdo nehádal úchvatnou dynamiku. Jenže když je to Audi SQ7, musíte mít aspoň Cupru od ABT, abyste stačili.
Audi SQ7 již dnes nebudí takovou pozornost jako v době svého představení, před ním či krátce po něm. V těchto dobách celý svět kroutil hlavou nad unikátním trojitým přeplňováním, kdy dvě klasická turba doplňuje elektrický kompresor. Dnes nám ale tato technologie již poněkud zevšedněla, byť ji kromě SUV z Ingolstadtu v žádném sériovém voze nenajdeme. Nicméně Audi na ni již příliš neupozorňuje, samotný vůz pak není tak okázalým, aby přitahoval zraky jakákoli ulice, kterou se prožene.
Přesto si SQ7 pozornost zaslouží. Na vůz s velkou čelní plochou, hmotností přesahující dvě tuny a s „pouhými“ 435 koňmi je toto SUV neobvykle rychlé a agilní. Neztratí se ani na Nordschleife, kde si jeho řidič hravě poradil s celou řadou hatchbacků. Do role poraženého ale byl odsouzen nejen majitel Mini JCW GP, ale i šofér Porsche 911. Vůz přitom nepatří automobilce a za jeho volantem neseděl žádný tovární tester, „jen” velmi schopný pilot z řad majitelů.
Snad ještě více než samotná rychlost ale poutá naši pozornost jistá nenucenost, s jakou se SQ7 Severní smyčkou protlouká. I když o mnohé jsme ochuzeni kvůli tomu, že slyšíme spíše zvuk Seatu Leon Cupra upraveného firmou ABT na 340 koní, jehož majitel záznam pořídil. Nicméně ani tak bychom se nejspíše od Audi nedočkali kvílení pneumatik či řevu motoru. Mohutné SUV zkrátka vypadá jako na vycházce.
Zajímavé je, že pokud se podíváte důkladně, lze vidět, že řidič Audi nejede zcela na limitu, zvláště v zatáčkách. Udělalo Audi konečně quattro, které dokázalo zcela popřít fyzikální zákony? Jistě ne, ale ukazuje to, kam se dá na moderních podvozcích a gumách dostat, i s dvoutunovým dieselovým SUV...
Audi SQ7 ukázalo na Ringu předvedlo neobyčejnou jízdní dynamiku, náročným okruhem se probíjí docela nenuceně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva