Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Luca di Montezemolo říká, že Ferrari je teď Americké. V jeho čele zřejmě skončí
9.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Ferrari trvá na exkluzivitě, zatímco šéf mateřského Fiatu touží po kvantitě, jež by vedla k ještě vyšším ziskům. Čeká nás prý „konec jedné éry“.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne nemá zrovna skromné plány. Během příštích pár let by totiž všechny zúčastněné značky s výjimkou Lancie chtěl dostat na výsluní. Do značné míry přitom spoléhá na Ferrari, které se v loňském roce zasadilo o 12 procent celkového provozního zisku skupiny. Značka se Vzpínajícím se koníkem ve znaku přitom neprodala ani 7 000 exemplářů, zatímco zbytek koncernu eviduje okolo 4,4 milionu registrací.
Je tedy naprosto jasné, která automobilka je pro FCA zlatým vejcem. Zároveň by se přitom měla stát i dojnou krávou, pročež chce Marchionne obětovat exkluzivitu na úkor kvantity. Mimo to by pak šéf Fiatu rád rozšířil také portfolio Ferrari. Tím jde ovšem proti strategii, kterou značce vytyčil Luca di Montezemolo a jež staví právě na výjimečnosti. Není proto divu, že se během víkendové Velké ceny, která se jela na italské Monze, oba velikáni střetli.
Je přitom logické, že pokud dojde na lámání chleba, bude to Montezemolo, kdo bude muset nakonec odejít. To ostatně potvrdilz již tři nezávislé zdroje, přičemž k danému kroku prý dojde ještě letos. Ferrari by tak doslova ztratilo hlavu, neboť Montezemolo je u kormidla již od roku 1991. Jenže starým zlatým časům zřejmě odzvonilo, neboť „Ferrari je nyní americké“, a to znamená „konec jedné éry“ - takto měl popsat situaci sám Luca di M.
Marchionne pak navíc dodává, že „nikdo není nenahraditelný“, což naznačuje pouze jedno. A ačkoliv se prý o novém šéfovi Ferrari neuvažuje, vodítek mířících zcela opačným směrem je tu dostatek. Zvláště pokud do dané rovnice ještě dosadíme katastrofální počínání značky v šampionátu Formule 1. Je tedy velmi pravděpodobné, že se letos dočkáme vskutku zásadního oznámení.



Šéf Ferrari Luca di Montezemolo se dostal do křížku se šéfem koncernu Fiat Sergio Marchionnem. A zdá se, že tento souboj pro něj dobře nedopadne
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 11 hodinamiNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07