Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Luca di Montezemolo říká, že Ferrari je teď Americké. V jeho čele zřejmě skončí
9.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Ferrari trvá na exkluzivitě, zatímco šéf mateřského Fiatu touží po kvantitě, jež by vedla k ještě vyšším ziskům. Čeká nás prý „konec jedné éry“.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne nemá zrovna skromné plány. Během příštích pár let by totiž všechny zúčastněné značky s výjimkou Lancie chtěl dostat na výsluní. Do značné míry přitom spoléhá na Ferrari, které se v loňském roce zasadilo o 12 procent celkového provozního zisku skupiny. Značka se Vzpínajícím se koníkem ve znaku přitom neprodala ani 7 000 exemplářů, zatímco zbytek koncernu eviduje okolo 4,4 milionu registrací.
Je tedy naprosto jasné, která automobilka je pro FCA zlatým vejcem. Zároveň by se přitom měla stát i dojnou krávou, pročež chce Marchionne obětovat exkluzivitu na úkor kvantity. Mimo to by pak šéf Fiatu rád rozšířil také portfolio Ferrari. Tím jde ovšem proti strategii, kterou značce vytyčil Luca di Montezemolo a jež staví právě na výjimečnosti. Není proto divu, že se během víkendové Velké ceny, která se jela na italské Monze, oba velikáni střetli.
Je přitom logické, že pokud dojde na lámání chleba, bude to Montezemolo, kdo bude muset nakonec odejít. To ostatně potvrdilz již tři nezávislé zdroje, přičemž k danému kroku prý dojde ještě letos. Ferrari by tak doslova ztratilo hlavu, neboť Montezemolo je u kormidla již od roku 1991. Jenže starým zlatým časům zřejmě odzvonilo, neboť „Ferrari je nyní americké“, a to znamená „konec jedné éry“ - takto měl popsat situaci sám Luca di M.
Marchionne pak navíc dodává, že „nikdo není nenahraditelný“, což naznačuje pouze jedno. A ačkoliv se prý o novém šéfovi Ferrari neuvažuje, vodítek mířících zcela opačným směrem je tu dostatek. Zvláště pokud do dané rovnice ještě dosadíme katastrofální počínání značky v šampionátu Formule 1. Je tedy velmi pravděpodobné, že se letos dočkáme vskutku zásadního oznámení.



Šéf Ferrari Luca di Montezemolo se dostal do křížku se šéfem koncernu Fiat Sergio Marchionnem. A zdá se, že tento souboj pro něj dobře nedopadne
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 3 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 4 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva