Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus vyrazil na Nürburgring, testuje nové modely Exige S a Elise R (videa)
28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská automobilka skutečně chytla již několikátý dech, ještě letos tak možná dorazí nové modely. Elise R by měl skloubit 220 koní a 900 kg.
Britská automobilka Lotus měla před nějakými dvěma roky opravdu namále. Nový majitel v podobě firmy DRB-Hicom ovšem dokázal, že má všech pět pohromadě. Nejprve totiž zastavil vývoj všech novinek a rozhodl, že prioritou bude modernizace stávajícího portfolia. K tomu posléze přesvědčil britskou vládu, aby do firemní kasičky vhodila nějaký ten zlaťák. Obchody se tak konečně rozhýbaly, pročež automobilka doufá, že letos se jí povede prodat 2 000 exemplářů.
Mimo to Lotus začal pošilhávat také po nových segmentech trhu, v tomto případě ovšem hovoříme o velmi vzdálené budoucnosti. Ta nejbližší je totiž i nadále spojena pouze s vylepšením modelů Exige a Elise, přičemž různé deriváty byly aktuálně nachytány na Severní smyčce Nürburgringu. Zajímavé je, že mnohem kurážněji znějí tři exempláře Lotusu Exige S, které najdete na prvním videu.
Jednat by přitom mělo jen o pouhý facelift, různé tóniny vyluzované výfuky ovšem naznačují, že Britové možná experimentují s motorovým prostorem. Ať už tyto čachry dopadnou jakkoliv, jisté je to, že do produkce i nadále dorazí 1,8litrový agregát s kořeny u Toyoty. Jeho vnitřnosti ovšem Lotus jaksepatří poladil, aby svým vozům dopřál vysokootáčkový charakter.
Tou samou pohonnou jednotkou by pak měl být osazen i červeno-černý Elise na druhém videu, přičemž podle všeho by mělo jít o prototyp silniční verze modelu S Cup R. Ta byla představena loni, běžné vozovky jsou jí ovšem zapovězeny. Místo toho svými 220 koňmi drtí pouze závodní okruhy v rámci šampionátu Lotus Cup, který se jede v USA, Anglii, Japonsku a Číně.
Spíše než na výkon ovšem Lotus sází na nízkou hmotnost, která bez náplní činí 900 kg. Právě díky ní totiž vůz oproti standardnímu provedení zrychlil na přibližně pětikilometrovém okruhu o 4 sekundy na kolo. Stejné komponenty, ať již mechanické či vizuální, by přitom měl dostat také silniční model. Ten ovšem zároveň obdrží i světla a nejspíše také název Elise R. Je přitom sporné, kde bude novinka debutovat, od věci ale prý není ani podzimní autosalon v Paříži. Po boku Lotusu Elise R by se pak mohl objevit i modernizovaný Exige S, ten ale zjevně v dané chvíli bude (vcelku neoprávněně) za chudého příbuzného.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025Majitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
29.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Čínský hit, který je větší než Octavie, ale stojí míň než Fabie, se ukázal v novém. Teď vypadá jako Audi a stojí ještě míň
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha