Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus vyrazil na Nürburgring, testuje nové modely Exige S a Elise R (videa)
28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská automobilka skutečně chytla již několikátý dech, ještě letos tak možná dorazí nové modely. Elise R by měl skloubit 220 koní a 900 kg.
Britská automobilka Lotus měla před nějakými dvěma roky opravdu namále. Nový majitel v podobě firmy DRB-Hicom ovšem dokázal, že má všech pět pohromadě. Nejprve totiž zastavil vývoj všech novinek a rozhodl, že prioritou bude modernizace stávajícího portfolia. K tomu posléze přesvědčil britskou vládu, aby do firemní kasičky vhodila nějaký ten zlaťák. Obchody se tak konečně rozhýbaly, pročež automobilka doufá, že letos se jí povede prodat 2 000 exemplářů.
Mimo to Lotus začal pošilhávat také po nových segmentech trhu, v tomto případě ovšem hovoříme o velmi vzdálené budoucnosti. Ta nejbližší je totiž i nadále spojena pouze s vylepšením modelů Exige a Elise, přičemž různé deriváty byly aktuálně nachytány na Severní smyčce Nürburgringu. Zajímavé je, že mnohem kurážněji znějí tři exempláře Lotusu Exige S, které najdete na prvním videu.
Jednat by přitom mělo jen o pouhý facelift, různé tóniny vyluzované výfuky ovšem naznačují, že Britové možná experimentují s motorovým prostorem. Ať už tyto čachry dopadnou jakkoliv, jisté je to, že do produkce i nadále dorazí 1,8litrový agregát s kořeny u Toyoty. Jeho vnitřnosti ovšem Lotus jaksepatří poladil, aby svým vozům dopřál vysokootáčkový charakter.
Tou samou pohonnou jednotkou by pak měl být osazen i červeno-černý Elise na druhém videu, přičemž podle všeho by mělo jít o prototyp silniční verze modelu S Cup R. Ta byla představena loni, běžné vozovky jsou jí ovšem zapovězeny. Místo toho svými 220 koňmi drtí pouze závodní okruhy v rámci šampionátu Lotus Cup, který se jede v USA, Anglii, Japonsku a Číně.
Spíše než na výkon ovšem Lotus sází na nízkou hmotnost, která bez náplní činí 900 kg. Právě díky ní totiž vůz oproti standardnímu provedení zrychlil na přibližně pětikilometrovém okruhu o 4 sekundy na kolo. Stejné komponenty, ať již mechanické či vizuální, by přitom měl dostat také silniční model. Ten ovšem zároveň obdrží i světla a nejspíše také název Elise R. Je přitom sporné, kde bude novinka debutovat, od věci ale prý není ani podzimní autosalon v Paříži. Po boku Lotusu Elise R by se pak mohl objevit i modernizovaný Exige S, ten ale zjevně v dané chvíli bude (vcelku neoprávněně) za chudého příbuzného.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 9 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 4 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 5 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 7 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 8 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 13:32 - pavproch
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB