Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá
20.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské značce chybí finance a pevná ruka u kormidla. Díky tomu nový Esprit s motorem V8 a systémem KERS o výkonu 650 koní hned tak neuvidíme.
V letošním roce je britskému Lotusu věnována větší pozornost než kdy jindy. Veškeré informace se ale nesoustředí na výborné jízdní vlastnosti či okruhové časy modelů Elise, Exige a Evora, nýbrž na problémy managementu. Na počátku letošního roku totiž došlo k převzetí značky konsorciem DRB-Hicom, následně pak dostal padáka ředitel firmy Dany Bahar. Od té doby Lotus poněkud nerozhodně přešlapuje na místě a očividně neví, kudy se vydat. Stávající vedení totiž nejprve jakékoliv nové modely odpískalo, aby vzápětí prohlásilo, že nový Esprit by to na registrační značky přece jen zvládnout mohl.
Nyní zde máme další vývoj, který jen potvrzuje, že ruka ovládající kormidlo Lotusu rozhodně není pevná. Podle zdrojů Autocaru v automobilce by totiž nová generace Espritu již měla být připravena na sériovou výrobu, chybí prý jen vychytání několika malých mušek. Probíhající soudní pře s Baharem, odchod Renaultu ke Caterhamu a další problémy však oficiální zelené světlo oddalují na dobu neurčitou.
Nový Esprit by přitom na základě designu a stávajících technických parametrů mohl být opravdovým hitem Lotusu. O jeho pohon se stará pětilitrový motor V8 s dvojitým přeplňovaním a systémem KERS, s nímž je spřažena dvouspojková převodovka s pádly pod volantem. O nízkou hmotnost se pak stará karbonová a hliníková konstrukce.
Navzdory těmto pokročilým materiálům, technologiím a očekávanému výkonu okolo 650 koní by ale nový Lotus Esprit neměl stát více než lépe vybavené Porsche 911. Tedy nějakých 2,9 milionu korun. A právě to by z něj mohlo udělat bestseller. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že se vedení značky konečně vzchopí.
Nový Lotus Esprit je již prakticky připravený na sériovou výrobu. Její zahájení ovšem brzdí problémy managementu značky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva