Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Esprit je prý připravený na sériovou výrobu, přešlapující management ale se zelenou váhá
20.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské značce chybí finance a pevná ruka u kormidla. Díky tomu nový Esprit s motorem V8 a systémem KERS o výkonu 650 koní hned tak neuvidíme.
V letošním roce je britskému Lotusu věnována větší pozornost než kdy jindy. Veškeré informace se ale nesoustředí na výborné jízdní vlastnosti či okruhové časy modelů Elise, Exige a Evora, nýbrž na problémy managementu. Na počátku letošního roku totiž došlo k převzetí značky konsorciem DRB-Hicom, následně pak dostal padáka ředitel firmy Dany Bahar. Od té doby Lotus poněkud nerozhodně přešlapuje na místě a očividně neví, kudy se vydat. Stávající vedení totiž nejprve jakékoliv nové modely odpískalo, aby vzápětí prohlásilo, že nový Esprit by to na registrační značky přece jen zvládnout mohl.
Nyní zde máme další vývoj, který jen potvrzuje, že ruka ovládající kormidlo Lotusu rozhodně není pevná. Podle zdrojů Autocaru v automobilce by totiž nová generace Espritu již měla být připravena na sériovou výrobu, chybí prý jen vychytání několika malých mušek. Probíhající soudní pře s Baharem, odchod Renaultu ke Caterhamu a další problémy však oficiální zelené světlo oddalují na dobu neurčitou.
Nový Esprit by přitom na základě designu a stávajících technických parametrů mohl být opravdovým hitem Lotusu. O jeho pohon se stará pětilitrový motor V8 s dvojitým přeplňovaním a systémem KERS, s nímž je spřažena dvouspojková převodovka s pádly pod volantem. O nízkou hmotnost se pak stará karbonová a hliníková konstrukce.
Navzdory těmto pokročilým materiálům, technologiím a očekávanému výkonu okolo 650 koní by ale nový Lotus Esprit neměl stát více než lépe vybavené Porsche 911. Tedy nějakých 2,9 milionu korun. A právě to by z něj mohlo udělat bestseller. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že se vedení značky konečně vzchopí.
Nový Lotus Esprit je již prakticky připravený na sériovou výrobu. Její zahájení ovšem brzdí problémy managementu značky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva