Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Elise a Exige končí jen v USA, v Evropě zůstanou v nabídce
9.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vypadalo to, že malým Lotusům Elise a Exige můžeme zamávat. Nakonec se ale loučení týká jen Američanů, v Evropé zůstanou oba vozy v prodeji.
Již v dubnu jsme vás v souvislosti s uvedením tzv. Final Editions pro americké trhy informovali, že Lotusy Elise a Exige čeká brzký konec kariéry. Důvody byly v tu chvíli neznámé, předpokládali jsme však, že si automobilka chce vytvořit prostor pro svou modelovou expanzi a nějaký ten pátek udrží v nabídce pouze model Evora a jeho varianty. Jak se však ukázalo, věc se nakonec má trochu jinak.
Za vším hledejte regulaci, dalo by se v dnešní době říci, a nejinak je tomu i v tomto případě. Výjimečně ale nejde o regulaci evropskou, nýbrž americkou. Tamní legislativa vyžaduje již nějaký ten čas po všech výrobcích, aby svá auta vybavovali tzv. chytrými airbagy. Ty musejí své fungování přizpůsobovat míře zatížení sedadla, rychlosti vozu a dalším faktorům, podle nichž zvolí optimální způsob „nafouknutí” airbagu tak, aby konkrétnímu pasažérovi v dané situaci pomohl a nikoli ublížil. Firma Lotus byla jako jeden z vícero malosériových výrobců této povinnosti do srpna letošního roku zproštěna, poté by se ale musela této regulaci podvolit i ona. A protože to u zmíněných modelů zjevně udělat nehodlá, nemůže Elise a Exige v Americe dále prodávat.
V Evropě taková povinnost neexistuje (zato je zde řada jiných...), a tak Lotus počítá s tím, že bude současné generace Elisu i Exige nabízet až do příchodu jejich nástupců, se kterým se počítá až okolo roku 2015.
Lotus Elise v provedení pro modelový rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva