Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Elise a Exige končí, automobilka nabídne jejich Final Editions
17.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Časy současných Lotusů Elise a Exige se zdají být sečteny. Automobilka totiž nebude moci dále využívat motoru 1,8 od Toyoty a jiný pro použití ve svých modelech zřejmě již adaptovat nechce.
Lotusy Elise a Exige prosluly jako extrémně efektivní auta, která při minimalizaci své velikosti a hmotnosti dokážou i s omezeným výkonem potrápit lecjaký respektovaný sporťák. Jejich hvězda září především na okruzích, v provozu je až tak často nevídáme, i když potřebnou homologaci samozřejmě mají. Inu, jde o velmi úzce zaměřené vozy, ale to co mají dělat dělají správně.
Konec kariéry Elise a Exige se ale zdá být neodvratný, tedy alespoň v jejich současných generacích. Ne snad, že by jejich recept na úspěch přestal fungovat, to spíše naopak, o eutanázii rozhodly okolnosti. Toyota totiž přestává vyrábět svůj neméně proslulý motor 2ZZ-GE - čtyřválcovou 1,8, kterou jsme s výkonem až přes 250 koní mohli vidět v celé řadě sportovně laděných vozů. A mezi nimi se nachází právě i oba zmiňované Lotusy, jenž agregát dosud využívaly v atmosféricky plněné i přeplňované verzi.
Výroba obou vozů bude ukončena k letošnímu červenci, ale aby se s nimi automobilka rozloučila se ctí, připravila takzvané Final Editions, tedy zvláštní edice k závěru výroby. Nevíme zatím, zda budou dostupné po celém světě, nebo pouze USA, odkud pochází informace o ukončení výroby (s ohledem na velmi omezený počet vyrobených vozů předpokládáme to druhé), ať tak či onak ale vypadají zajímavě.
Lotus počítá s dvěma specialitkami na bázi modelu Exige. První se jmenuje Exige S260 Final Edition, vybavena je přeplňovaným čtyřválcem 1,8 o výkonu až 257 koní, okruhovým i cestovním paketem a samosvorným diferenciálem Torsen. Na výběr je pouze barva karoserie a k mání bude za 67 500 dolarů (cca 1,13 milionu Kč, ale americké ceny bohužel tak jednoduše přepočítat nejde). Vyrobeno bude jen 25 těchto vozů.
Alternativou v případě Exige bude S260 Final Edition Matte Black, která se - jak již název naznačuje - bude nad výše zmíněné vyznačovat ještě matně černým lakem a černými koly. Vůz není možné jakkoli dovybavit a přijde na 69 900 dolarů (cca 1,2 milionu Kč). Edice je v tomto případě omezena na 30 exemplářů.
Speciální Elise nese jméno SC Final Edition a bude vyroben jen v 15 exemplářích. Založen je na provedení Club Racer a disponuje tak přeplňovaným motorem 1,8 s výkonem 220 koní, cestovním paketem, „samosvorem” Torsen, černým matným lakem, černými koly a černým difuzorem. Na výběr budou čtyři barvy karoserie (červená, bílá, oranžová, šedá) a cena v tomto případě činí 57 500 USD (cca 960 tisíc Kč).
Pokud půjde jen o americkou záležitost, jsme zvědavi, zda se s podobnou nabídkou Lotus vytáhne i v Evropě. Ostatně i u nás má dnes automobilka zastoupení a krom malých modelů Elise a Exige nabízí také větší Evoru, která nás zaujala v našem nedávném testu. Žádné snímky zvláštních edicí zatím nemáme, přikládáme tedy pouze starší obrázky provedení Exige S260.





Lotus Exige S260 2009
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včeraNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva