Lexus LC 500h je hybridní verze půvabného kupé, růžky vystrčila už před Ženevou

Nová varianta LC by měla spárovat 3,5litrový šestiválec s elektromotorem a disponovat výkonem až 476 koní. Poprvé se ukáže v Ženevě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lexus LC 500h je hybridní verze půvabného kupé, růžky vystrčila už před Ženevou

15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lexus LC 500h je hybridní verze půvabného kupé, růžky vystrčila už před Ženevou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová varianta LC by měla spárovat 3,5litrový šestiválec s elektromotorem a disponovat výkonem až 476 koní. Poprvé se ukáže v Ženevě.

V posledních čtyřech letech nás Lexus obdařil hned několika verzemi konceptu LF-LC. Na sklonku předloňského roku jsme si navíc mohli potvrdit, že značka již vlastní práva spojená s označením LC 500 a LC 500h. Bylo tedy jasné, že působivě stylizované kupé skutečně zamíří do výroby, a to nikoliv pouze v jedné variantě. Verze osazené pětilitrovým motorem V8 a desetistupňovou převodovkou jsme se dočkali již před měsícem na autosalonu v Detroitu, Ženeva bude pro změnu zasvěcena hybridnímu provedení.

Automobilka prozatím poslala do světa pouze pár fotografií verze LC 500h a nepříliš obsáhlou tiskovou zprávu, ve které se píše o technologii Lexus Multi Stage Hybrid System. Ta má stát za „působivými jízdními zážitky, vysokým výkonem a skvělou efektivitou“. Tím nám ale oficiální informace končí, přesunout se tak můžeme k těm spekulativním.

Dle nich by přitom hybridní ústrojí mělo být složeno z 3,5litrového benzinového šestiválce a elektromotoru. V případě spalovací jednotky bychom měli počítat s 313 koňmi, v rámci „drátů a cívek“ pak s 220. Celkem by soustava měla produkovat 476 koní, tedy o tři více než osmiválcové provedení. Vůči tomu lze navíc očekávat i jeho lepší průběh díky elektromotoru a je tedy možné, že jízdní dynamika dozná oproti Lexusu LC 500 zlepšení. Vše ale samozřejmě závisí na přidané hmotnosti, která hybridy tradičně trápí.

V tomto směru automobilka nic nenaznačila, víme tedy jen, že pod povrchem najdeme stejně jako u osmiválcového modelu platformu GA-L využívající vysokopevnostní ocel a hliníkové komponenty za účelem redukce kilogramů. Uvnitř je pak možné očekávat zachování koncepce 2+2, otázkou je příchod zmiňovaného desetistupňového automatu. Hybridní ústrojí totiž může být sladěno s odlišnou převodovkou, a dost možná také s pohonem všech kol.

Veškeré tyto informace ale prozatím berte opravdu jen jako spekulativní, jasno si tak uděláme až za dva týdny v Ženevě. Objednávkové knihy by se v případě obou variant měly otevřít ještě letos, zmiňované hybridní ústrojí by pak do vínku měla dostat i nová generace vrcholné limuzíny LS. Jejího příchodu bychom se přitom měli dočkat v druhé půlce příštího roku.


Lexus LC 500h je hybridní verze půvabného kupé, růžky vystrčila už před Ženevou - 1 - Lexus LC 500h prvni foto 05Lexus LC 500h je hybridní verze půvabného kupé, růžky vystrčila už před Ženevou - 2 - Lexus LC 500h prvni foto 01Lexus LC 500h je hybridní verze půvabného kupé, růžky vystrčila už před Ženevou - 3 - Lexus LC 500h prvni foto 02Lexus LC 500h je hybridní verze půvabného kupé, růžky vystrčila už před Ženevou - 4 - Lexus LC 500h prvni foto 03Lexus LC 500h je hybridní verze půvabného kupé, růžky vystrčila už před Ženevou - 5 - Lexus LC 500h prvni foto 04Lexus LC 500h je hybridní verze půvabného kupé, růžky vystrčila už před Ženevou - 6 - Lexus LC 500h prvni foto 06
Lexus LC 500h počítá s hybridním ústrojím, které zřejmě bude složeno z 3,5litrového benzinového šestiválce a elektromotoru. Produkovat by mělo 476 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.