Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lexus GS F má dostat přeplňovaný pětilitrový osmiválec
7.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lexus od představení nové generace sedanu GS příchod jeho ostré verze F opakovaně odmítá, stejně tak ale jeho budoucí existenci opakovaně naznačuje. Jaká je pravda?
Na smysluplné posouzení toho, co je fakt a co fikce, je zatím příliš brzy, máme-li si však na jednu z možností vsadit, pak preferujeme tu, že GS F opravdu vznikne. A Lexus si s námi nyní jen hraje. Od představení nového „géesa” sice tvrdí, ze ostrá verze F není na stole, vedle toho ale jeho technici říkají, že snadno pojme pětilitrový desetiválec. Nejnověji navíc k tomuto tématu promluvil i sám šéf Toyoty, vlastníka značky Lexus, a ani on se k existenci GS F rozhodně nestaví odmítavě.
„Chci, aby se Lexus stal značkou preferovanou těmi nejnáročnějšími řidiči. Nebojte se tedy, že by výkonné Lexusy jako modely F Sport a F zmizely z povrchu zemského,” prohlásil Akio Toyoda v souvislosti se spekulacemi okolo modelu GS F. A nemyslíme si, že by se nejvyšší muž Toyoty vyjadřoval takto, pokud by věděl, že z modelu typu GS F nic nebude.
Automobilka se navíc rozhodla prezentovat GS jako takové jako řidičské auto a věrohodnosti podobných proklamací by jistě prospěla už existence ostrého provedení, třebaže by se z něho samého nestal žádný prodejní hit. O tom, že by vzniknout měl, navíc svědčí i nejnovější spekulace, které na světlo světa vynesl americký magazín Inside Line. Podle jeho zdrojů je prý GS F hotovou věcí, místo amosféricky plněného desetiválce z modelu LFA ale má dostat pětilitrový osmiválce dopovaný kompresorem. Výsledný výkon má činit okolo 550 koní, což by stačilo na stíhání tradičního premianta této třídy, BMW M5.
Doufejme, že nám trochu více Lexus naznačí na autosalonu ve Frankfurtu, kde se prý nové GS nakonec představí nejen ve výchozím provedení 350, ale i ve verzích 450h a F Sport.
Stále ještě čerstvě představený Lexus GS 350
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva